Metrorex a primit patru oferte pentru magistrala 5 de metrou

Un număr de patru consorţii şi firme au depus oferte finale la licitaţia pentru construcţia magistralei 5 de metrou, tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu, urmând ca în aproximativ două luni să fie desemnat câştigătorul.

237 afișări
Imaginea articolului Metrorex a primit patru oferte pentru magistrala 5 de metrou

Metrorex a primit patru oferte pentru magistrala 5 de metrou (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)

Consorţiul turco-rus Dogus-Gulermak-Moscovskii-Metrostroi-Salini a depus o ofertă de 1,076 miliarde lei şi un timp de execuţie de 22 luni.

Asocierea formată din firmele Strabag (Austria) şi Straco Grup (România) a depus o ofertă de 1,94 miliarde lei şi un timp de execuţie de 30 luni.

Asocierea Astaldi (Italia), FCC (Portugalia), Delta ACM (România) şi AB Construct a venit cu o ofertă de 918,93 milioane lei şi o durată de execuţie de 25 de luni.

Firma Aktor din Grecia a prezentat o ofertă de 1,009 miliarde lei, cu un timp de execuţie de 25 de luni.

Totodată, consorţiul din care face parte firma Dogus a mai depus o ofertă alternativă, de 1,011 miliarde lei şi o durată de execuţie de 22 luni, şi asocierea din care face parte firma Astaldi o ofertă alternativă de 904,32 milioane lei şi o durată de 22 luni.

Toate preţurile sunt exprimate fără TVA. Proiectul va fi finanţat de Banca Europeană de Investiţii.

În prima fază a licitaţiei au depus oferte 18 consorţii şi firme, din care s-au precalificat şase, pentru ca la sfârşit doar patru asocieri să depună ofertele finale.

"Ofertele finale sunt în curs de analiză şi preconizăm că la începutul anului vom avea contractele semnate, atât pentru lotul Râul Doamnei-Haşdeu, cât şi pentru lotul staţia şi depoul Valea Ialomiţei. În mai puţin de cinci ani cred că putem circula şi sper să găsim acei constructori care să lucreze bine", a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.

La licitaţia care vizează construcţia depoului şi a staţiei Valea Ialomiţei au depus oferte 18 companii, din care şase s-au precalificat şi au depus oferte finale. Cele şase consorţii sunt aceleaşi ca pentru primul lot, mai puţin asocierea Astaldi-FCC, în locul căreia a depus ofertă compania Alpine.

Grupul turc Dogus este activ în şapte sectoare de activitate, respectiv servicii financiare, auto, construcţii, media, turism, real-estate şi energie. În România, grupul este prezent prin GE Garanti Bank, care a preluat în acest an operaţiunile sucursalei locale a Garanti Bank International.

Gulermak, cealaltă companie din Turcia, are o experienţă de 50 în domeniul industrial şi al construcţiilor.

Compania Moskovsky Metrostroy, înfiinţată în 1931, este una dintre cele mai mari companii de construcţii din Rusia, fiind implicată în construcţia liniei de metrou din Moscova.

Salini Costruttori este un grup industrial italian specializat în proiecte de construcţii de dimensiuni mari, fiind al treilea contractor general din Italia.

Al doilea consorţiu este format din grupul austriac Strabag, unul dintre cei mai mari jucători din construcţii din Europa Centrală şi de Est, prezent în România din 1991, prin mai multe firme, şi Straco Grup România, care derulează mai multe contracte de infrastructură, printre contractori numărându-se CNADNR sau primării.

Şi a treia asociere include constructori de top, care au deja în protofoliu importante contracte de lucrări în România.

Astaldi este unul din cei mai mari contractori în construcţii din lume, fiind prezent în 23 de ţări. În România, constructorul italian este implicat în mai multe proiecte importante, printre acestea numărându-se Pasajul Basarab din Bucureşti şi Stadionul Naţional din cadrul complexului Lia Manoliu din Capitală.

FCC Construcción, cel mai mare constructor din Spania în 2009, este controlat de grupul spaniol FCC, prezent în România şi prin subsidara Alpine. FCC Construcción lucrează în prezent, în diferite consorţii, la tronsonul Mogoşoaia şi Otopeni al centurii Capitalei, segmentul de autostradă Timişoara - Arad, centura Aradului, centura Constanţei şi pasajul Basarab din Bucureşti.

Delta ACM, cu acţionariat românesc, a fost înfiinţată în 1993 şi este specializată în construcţia şi repararea drumurilor, printre lucrările realizate fiind reabilitarea sistemului rutier de pe mai multe străzi din Bucureşti, precum şi modernizarea unor drumuri judeţene şi naţionale.

Al patrulea ofertant, grupul elen Aktor, a câştigat împreună cu grupul francez Vinci construcţia în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, consorţiul renunţând însă la contract.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici