Microsoft susţine că acordul Yahoo! - Google este anticoncurenţial

Microsoft se opune acordului dintre Yahoo! şi Google, pe care îl consideră anticoncurenţial, şi caută sprijin în acest sens din partea unor grupuri de opinie al căror obiectiv este să influenţeze politica autorităţilor de la Washington, au declarat surse apropiate situaţiei.

18 afișări
Imaginea articolului Microsoft susţine că acordul Yahoo! - Google este anticoncurenţial

Microsoft susţine că acordul Yahoo! - Google este anticoncurenţial (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Grupurile au fost contactate de către Microsoft vineri, la o zi după anunţul potrivit căruia Google va avea dreptul să vândă publicitate pe site-ul Yahoo!.

Potrivit uneia dintre surse, Microsoft susţine că acordul dintre Google şi Yahoo! "va limita posibilităţile de alegere şi va distruge concurenţa" pe piaţa de profil.

Acordul este asemănător cu un pact de fixare a preţurilor, întrucât Google şi Yahoo! stabilesc un tarif minim pentru publicitate, în cazul anumitor cuvinte de căutare, potrivit Microsoft.

Purtătorul de cuvânt al Microsoft, Jack Evans, a reiterat, vineri, obiecţiile Microsoft faţă de acordul Google-Yahoo!, care reduce concurenţa pe piaţa publicităţii online.

"Am arătat încă din luna aprilie că un acord între aceste companii va duce la majorarea preţurilor şi va aduce 90% din piaţa publicităţii online sub controlul Google", a spus Evans.

Microsoft a explicat ulterior, că iniţiativa de lobby reflectă convingerea că grupul are o responsabilitate în conştientizarea factorilor de decizie în privinţa problemelor care au un impact asupra produselor, clienţilor şi acţionarilor săi, dar şi a sectorului de profil.

Dacă Microsoft va convinge Departamentul de Justiţie al SUA să declanşeze un proces antitrust împotriva Google şi Yahoo!, ar avea loc o inversare de roluri, întrucât grupul a fost la rândul său acuzat de către instituţiile de politică de monopol, în cazul sistemului de operare Windows.

În 2002, Microsoft a încheiat un acord pentru oprirea investigaţiei şi a acceptat aplicarea unor restricţii în practicile sale de afaceri.

Colaborarea dintre Google şi Yahoo! nu necesită acordul autorităţilor americane antitrust, întrucât nu este vorba de o fuziune, dar Departamentul de Justiţie poate contesta acordul în justiţie, dacă stabilieşte că reduce concurenţa.

Companiile au decis să aştepte 3 luni şi jumătate pentru avizare din partea statului, şi să propună o modalitate de încheiere a colaborării dacă Yahoo! este preluată.

Yahoo! a respins cea mai recentă propunere din partea Microsoft, care includea, potrivit unor surse din piaţă, preluarea a 16% din capitalul companiei de servicii online la un preţ de 35 de dolari pe acţiune, plus achiziţionarea diviziei de căutări online.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici