Ministerul Transporturilor va rezilia contractul pentru tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti

Ministerul Transporturilor a trimis o primă notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, deoarece constructorul, consorţiului românesc UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Tehnostrade, a părăsit şantierul, cerând majorarea preţului cu 47%.

160 afişări
Imaginea articolului Ministerul Transporturilor va rezilia contractul pentru tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti

Ministerul Transporturilor va rezilia contractul pentru tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti (Imagine: Laszlo Mihaly/Mediafax Foto)

"Este o notificare prealabilă pentru rezilierea contractuluipentru Moara Vlăsiei - Ploieşti. Constructorul a părăsit şantierulşi solicită majorarea preţului cu 47%", a declarat luni ministrulTransporturilor, Anca Boagiu.

Ea a adăugat că, potrivit unei analize a Companiei Naţionale deAutostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), înluna august vor fi selectaţi noi constructori.

Firma UMB Spedition este deţinută de omul de afaceri DorinelUmbrărescu, firma Pa&Co International este controlată de CostelCăşuneanu, iar Euroconstruct Trading '98 de Dan Besciu.

Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti are o lungime de 42,5kilometri. Consorţiul a câştigat licitaţia pentru construireasegmentului de autostradă în 2006, iar valoarea iniţială acontractului a fost de 702,58 de milioane de lei, fără TVA.Ulterior, în 2009, valoarea lucrărilor a crescut cu 25%, la 883,7milioane lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul destat.

"Antreprenorul nu a mai executat lucrări pe sectorul de drum încauză de mai bine de 16 luni, demobilizând resursele necesare.Încălcarea prevederilor contractuale prin abandonarea lucrărilorconduce la rezilierea contractului de către Beneficiar înconformitate cu prevederile contractuale", se arată într-uncomunicat al CNADNR.

Potrivit sursei citate, măsura a fost luată având învedere întârzierea firmelor menţionate în îndeplinirea obligaţiilorcontractuale privind activitatea de proiectare şi execuţie, slabamobilizare a echipamentelor în şantier, precum şi lipsa unuiprogram de lucrări coerent care să demonstreze capacitatea tehnicăşi organizatorică de a finaliza lucrările în termenulprevăzut.

"Totodată, deşi costurile acestui contract au crescut dejasemnificativ, Antreprenorul solicită în continuare majorări de preţpe care CNADNR nu le poate acorda, având în vedere legislaţia învigoare", se mai arată în comnicat.

CNADNR estimează că, în termen de o lună, va finaliza revizuireaproiectului şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentrulansarea unei noi licitaţii.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici