Miniştrii Transporturilor şi Culturii s-au contrat în Guvern pe tema Autostrăzii Cernavodă-Constanţa - Mediafax

Miniştrii Transporturilor şi Culturii s-au contrat în Guvern pe tema Autostrăzii Cernavodă-Constanţa

Miniştrii Transporturilor şi Culturii s-au contrat în Guvern pe tema Autostrăzii Cernavodă-Constanţa, Boagiu acuzând că proiectul este întârziat deoarece Cultura nu a efectuat descărcări arheologice, iar Kelemen demonstrând că şi-a făcut treaba, dar Transporturile nu au prevăzut bani în acest sens.

42 afişări
Imaginea articolului Miniştrii Transporturilor şi Culturii s-au contrat în Guvern pe tema Autostrăzii Cernavodă-Constanţa

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu (Imagine: Andreea Balaurea/Mediafax Foto)

Discuţia a avut loc în şedinţa de miercuri a Guvernului, undeministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a reclamat că lucrările laAutostrada Cernavodă-Constanţa sunt întârziate, deoarece MinisterulCulturii nu a efectuat descărcările arheologice pe tronsonulMedgidia-Constanţa.

Ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a replicat însă că ministerulare doar atribuţii de avizare a dosarelor întocmite de arheologi,documentaţia fiind trimisă ulterior spre Comisia Naţională deArheologie.

 

El a explicat totodată că dosare legate de probleme arheologiceau stat la minister maximum 26 de zile.

"În timpul acestei discuţii s-a susţinut că MinisterulTransporturilor nu a prevăzut în costul lucrării şi bani pentrusăpături arheologice, că «a pus rigla pe hartă şi a tras linie» şinu cerut date de la Ministerul Culturii în ceea ce priveşteposibilitatea existenţei unor situri arheologice", au relatatpentru MEDIAFAX surse participante la şedinţă.

Potrivit surselor, premierul Emil Boc s-a arătat nelămurit şi acerut să îi fie prezentate date suplimentare, astfel căreprezentanţii Ministerului Culturii au cerut să le fie transmisemai multe dosare de la sediul instituţiei. Documentele au ajuns laGuvern şi au relevat că astfel de probleme sunt înregistrate în maimulte proiecte de autostrăzi şi că din 11 situri arheologiceexistente pe traseul acestora, în opt locaţii sunt probleme legatede exproprieri.

În urma discuţiilor, premierul a cerut să fie format un grup delucru, cu reprezentanţi din Ministerul Culturii, MinisterulTransporturilor şi Compania Naţională de Autostrăzi şi DrumuriNaţionale, care să îi prezinte în maximum două săptămâni un raportpe această temă.

Construcţia autostrăzii a fost împărţită în două tronsoane,respectiv Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa, care au olungime totală de 52 de kilometri.

Contractul pentru execuţia tronsonului Cernavodă-Medgidia, învaloare de 634,4 milioane de lei, fără TVA, a fost atribuitcompaniei franceze Colas, în timp ce la sectorul Medgidia-Constanţalucrează companiile Astaldi şi Max Boegl, pentru 211 milioane deeuro.

În vara anului trecut, Radu Berceanu, în acel moment ministru alTransporturilor, aprecia că Autostrada Cernavodă-Constanţa va fifinalizată până la sfârşitul anului 2011, dar că şoferii vor puteacircula pe acest tronson pe un singur fir, probabil din iunie 2011,când vor fi încheiate şi lucrările la calea feratăBucureşti-Constanţa. Berceanu avertiza însă că lucrările latronsonul Medgidia-Constanţa sunt "puţin rămase în urmă" din cauzaproblemelor arheologice.

"Din cele trei consorţii care lucrează, două dintre ele staufoarte bine, din păcate este puţin mai oarecum rămas în urmă cel dela mijloc. Nu este numai vina lor, am avut o porţiune pe care s-audescoperit nu ştiu ce vestigii arheologice care ne-a făcut până laurmă să ne pierdem orice răbdare şi să schimbăm traseul autostrăziipe vreo 5 kilometri. Avem o pădurice care e în Natura 2000 şi decare nu ne putem atinge, dar care în mijloc are o unitate militară.De un an şi ceva facem tot felul de încercări de a găsi o formulăsă rezolvăm situaţia", a spus atunci Berceanu.

În noiembrie 2010, noul ministru al Transporturilor, AncaBoagiu, a declarat, pentru Gândul, că până la sfârşitul anului 2011se va putea circula pe autostradă de la Bucureşti la Constanţa şică nu va mai fi acceptată nicio întârziere, firmele fiind somate săefectueze lucrarea.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici