Nissan lansează prima maşină diesel pentru piaţa japoneză din ultimii 6 ani

Nissan Motor este primul constructor nipon de automobile care lansează o maşină cu motorizare diesel destinată Japoniei în ultimii şase ani, pregătind piaţa pentru modele similare, care vor fi prezentate de celelalte companii de profil, pe măsură ce industria auto se orientează către eficienţă.

23 afișări
Imaginea articolului Nissan lansează prima maşină diesel pentru piaţa japoneză din ultimii 6 ani

Nissan lansează prima maşină diesel pentru piaţa japoneză din ultimii 6 ani

Maşinile diesel au o pondere de peste jumătate din vânzările de pe piaţa europeană, însă o campanie amplă de defăimare derulată la finele anilor '90 de guvernatorul Tokyo, care se bucura de multă popularitate în rândul publicului, a condus la dispariţia motoarelor pe motorină, mai eficiente în ceea ce priveşte consumul şi emisiile, de pe piaţa japoneză.

Modelul SUV (sport utility vehicle) Nissan X-Trail 20GT, propulsat de un motor dezvoltat cu ajutorul partenerului francez Renault, este, pe lângă primul diesel de pe piaţa japoneză din ultimii şase ani, prima maşină pe motorină suficient de ecologică încât să îndeplinească noile standarde japoneze în materie de emisii poluante, care vor intra în vigoare din octombrie 2009 şi ar putea fi, la acel moment, cel mai strict set de reglementări de protecţia mediului la nivel global.

Nissan a provocat miercuri o surpriză, raportând o creştere de 13,6% a vânzărilor pe piaţa americană, în condiţiile în care ceilalţi producători au emis perspective negative pentru acest an, cu speranţe de recuperare în 2009.

Modelul X-Trail diesel, disponibil numai cu transmisie manuală, costă circa 27.710 dolari, cu circa 3.700 dolari mai mult decât preţul unei versiuni similare, însă pe benzină.

Constructorul japonez estimează vânzări de circa 100 de unităţi pe lună pentru noul model.

"Pentru o perioadă lungă de timp, nu au existat maşini diesel în Japonia. Nu sunt sigur ce răspândire va avea pe piaţă în acest moment, însă dacă se descurcă bine vom lua în considerare extinderea gamei de modele", a declarat directorul general al Nissan, Toshiyuki Shiga, într-o conferinţă de presă.

Singurul model diesel disponibil în Japonia în prezent, în afară de modelul lansat de Nissan, este automobilul Mercedes-Benz E320 CDI, produs de grupul Daimler şi lansat pe piaţa niponă în 2006. Deşi compania germană a anunţat că recepţia publicului a depăşit aşteptările, preţul foarte mare, de peste 73.000 de dolari, a menţinut plafonul de vânzări la 100 de maşini pe lună.

Grupul german Volskwagen, cea mai importantă marcă de import din Japonia, după vânzări, se pregăteşte să lanseze un model diesel pe această piaţă în 2009.

Alţi constructori japonezi, printre care Honda, Mitsubishi sau Subaru, vor intra pe piaţa diesel în următorii ani. Cu toate acestea, jucătorul cheie, Toyota, a cărui prezenţă pe segmentul diesel ar putea populariza rapid acest tip de motorizare printre japonezi, nu dă semne că ar pregăti un astfel de automobil în viitorul apropiat.

Toyota este lider de piaţă în Japonia, cu o cotă de 45%, comercializează o gamă largă de modele diesel în Europa însă a preferat să promoveze automobilele hibrid pe piaţa japoneză, oprind producţia ultimului model diesel japonez care a rezistat pe piaţă, Land Cruiser Prado, în iulie 2007.

Guvernul de la Tokyo este de asemenea orientat către maşini diesel şi ar putea oferi stimulente pentru consumatori începând cu luna aprilie, pentru a promova modelele care respectă noile standarde stricte privind emisiile.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici