O companie din Malaezia a semnat un contract record cu Airbus pentru achiziţia a 200 de avioane

Compania AirAsia din Malaezia a semnat un contract de 18,2 miliarde de dolari cu grupul european Airbus, la salonul aerian de la Paris, pentru achiziţia unui număr record de 200 de aeronave A320neo, cu opţiune de a cumpăra încă 100.

284 afișări
Imaginea articolului O companie din Malaezia a semnat un contract record cu Airbus pentru achiziţia a 200 de avioane

O companie din Malaezia a semnat un contract record cu Airbus pentru achiziţia a 200 de avioane (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Tranzacţia AirAsia încheie salonul aerian de la Paris, care a confirmat revenirea puternică a cererii din partea operatorilor din Asia.

Contractul record marchează succesul deciziei Airbus de a moderniza modelul A320, cea mai bine vândută aeronavă a grupului, şi pune presiune pe rivalul american Boeing.

Valoarea înţelegerii cu AirAsia a eclipsat un contract de 16 miliarde de dolari, însumând 180 de avioane, din partea Indigo India, care reprezenta miercuri, la momentul semnării, cea mai mare comandă din istoria aeronauticii civile după numărul de avioane. O înţelegere preliminară între Airbus şi Indigo a fost semnată la începutul anului.

Acţiunile grupului EADS, care controlează Airbus, au crescut joi cu 1,6%, peste evoluţia pieţei.

Cea mai mare comandă din istorie pentru aeronave A320 este însă a treia ca valoare pentru Airbus, în urma unor contracte pentru aeronave mai mari din partea Emirates şi Qatar Airways.

Qatar avea intenţia de a cumpăra cinci aeronave de dimensiuni mari A380 în această săptămână, însă o tranzacţie nu s-a materializat încă. Portalul de ştiri din industria aeronautică Flightglobal a anunţat divergenţe între Qatar Airways şi Airbus cu privire la planurile grupului european de a reproiecta modelul de mari dimensiuni A350-1000.

A320neo este o versiune a celei mai bine vândute aeronave din portofoliul Airbus, A320, însă oferă economii de combustibil faţă de vechiul model, urmând să fie echipată din 2015 cu noi motoare.

Tranzacţia AirAsia este o nouă dovadă în privinţa ritmului diferit al recuperării economice, care a condus la o majorare a cererii de avioane, mai ales în sectorul low-cost.

Indicând modul în care transportul ieftin transformă industria aeriană, AirAsia şi IndiGo sunt în prezent cei mai mari clienţi operatori aerieni ai Airbus, fiind devansaţi pe ansamblu doar de companiile americane de leasing ILFC şi GECAS.

O altă companie aeriană din India, GoAir, a confirmat o comandă anunţată anterior, de 72 de avioane A320neo.

Airbus a anunţat comenzi ferme sau preliminare pentru 545 de aeronave A320neo. Incluzând tranzacţii de dinaintea salonului aerian, există indicii că va ajunge aproape de 1.000 de comenzi pentru acest model până la sfârşitul săptămânii.

Succesul Airbus este văzut ca o demonstraţie de forţă a grupului european, aflat în concurenţă directă cu Boeing pe piaţa aeronavelor de dimensiuni mai mici, estimată la 2.000 de miliarde de dolari pe o perioadă de 20 de ani.

Afluxul de comenzi ar putea pune presiune pe Boeing să se decidă dacă va echipa din 2016 cu noi motoare modelul 737, concurentul direct al A320, sau va aştepta câţiva ani pentru a construi un nou model, cu beneficii mai mari, consideră analiştii.

Boeing a anunţat că va lua o decizie până la sfârşitul anului şi a precizat că aceasta nu va fi determinată de acţiunile Airbus.

Pierderea unor clienţi ar putea determina însă grupul american să ia o hotărâre mai rapid, afirmă analiştii.

American Airlines, care operează o flotă formată exclusiv din aeronave Boeing, discută cu Airbus achiziţia a cel puţin 100 de avioane de dimensiuni mai mici, potrivit Bloomberg.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici