Peste 157.000 de clienţi şi-au păstrat numărul de telefon la schimbarea operatorului

Un număr de 157.041 de utilizatori de telefonie mobilă şi fixă au trecut, în ultimele 12 luni, la alt operator, fără schimbarea numărului de telefon, reprezentând sub 0,1% din totalul clienţilor companiilor de profil, cei mai mulţi alegând Cosmote România, urmată de Vodafone şi Orange.

22 afișări
Imaginea articolului Peste 157.000 de clienţi şi-au păstrat numărul de telefon la schimbarea operatorului

Peste 157.000 de clienţi şi-au păstrat numărul de telefon la schimbarea operatorului (Imagine: Mediafax Foto)

"În medie, peste 13.000 de utilizatori se folosesc lunar de facilitatea introdusă de ANCOM pe piaţa de comunicaţii în urmă cu un an, respectiv îşi păstrează numărul de telefon atunci când îşi schimbă furnizorul de telefonie. Sunt convins că mult mai mulţi utilizatori şi-au portat numerele pentru a-şi renegocia condiţiile contractuale şi acest lucru se vede în creşterea concurenţei şi scăderea preţurilor la servicii de telefonie", a declarat, într-un comunicat remis MEDIAFAX, preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu.

Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie să păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil în România din 21 octombrie 2008.

Din numărul total de 157.041 de portări realizate, 67% (105.745) sunt numere de telefonie mobilă, în timp ce în segmentul telefoniei fixe s-au portat 51.291 de numere.

Cinci operatori de telefonie mobilă au primit clienţi prin portare, respectiv Cosmote - 38.024, Vodafone - 37.653, Orange - 28.154, RCS&RDS - 1.379 şi Telemobil - 535.

"Cele 34.900 de numere care au fost portate în reţelele de telefonie mobilă de la ultima raportare, 30 iunie, au fost aproximativ egal împărţite între Cosmote, care a câştigat 11.920 de noi utilizatori, Vodafone - 11.300 şi Orange - 10.832. RCS&RDS şi-a dublat numărul de clienţi câştigaţi prin portare din alte reţele, ajungând până la 1.379, în timp ce Telemobil a mai câştigat 121 de noi abonaţi, ajungând la 535", se precizează în comunicatul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Datele statistice arată că se portează mai frecvent abonaţii pe bază de abonament decât clienţi care utilizează cartele preplătită. Astfel, din numărul total de utilizatori de telefonie mobilă care s-au portat, 75% erau abonaţi şi 25% erau clienţi de cartele preplătite.

Din numărul total de 51.291 de numere de telefonie fixă portate în acest prim an de existenţă a portabilităţii, 44% au fost portate către reţeaua UPC Romania. Astfel, primii cinci furnizori de servicii de telefonie fixă care au primit clienţi prin portarea numerelor sunt UPC România - 22.582, RCS&RDS - 9.959, Vodafone - 8.847, Orange - 4.657 şi Romtelecom - 3.185.

Cele mai multe numere de telefonie fixă au fost portate în Bucureşti (13.077), urmând judeţele Cluj - 4.067 de portări, Prahova - 3.170, Timiş - 2.724, Bacău - 2.176, Braşov - 2.068 şi Galaţi - 2.035.

Din cei peste 157.000 de utilizatori care au optat pentru portarea numărului, 1.395 de utilizatori de telefonie mobilă şi 361 de utilizatori de telefonie fixă şi-au portat numărul de mai multe ori. Din totalul numerelor portate, aproximativ 800 au fost reveniri la furnizorul iniţial.

În ultimele trei luni au fost portate şi primele cinci numere de tipul 0800 (numere cu acces gratuit pentru apelant), patru dintre acestea fiind portate în reţeaua Romtelecom şi unul către New Com Telecomunicatii.

Numărul maxim de portări pe care un furnizor donor poate să îl proceseze zilnic a fost crescut la 700 pentru numerele de telefonie mobilă şi la 450 pentru cele de telefonie fixă.

"Iată că din primul an în care a devenit disponibilă, portabilitatea şi-a atins scopul. Şi acest lucru nu se vede neapărat din numărul de numere portate, ci din datele statistice referitoare la piaţa de comunicaţii. Operatorii şi-au adaptat ofertele, au venit în întâmpinarea nevoilor clienţilor lor oferindu-le acestora diverse avantaje, fie pentru a-i păstra în propria reţea, fie pentru a-i atrage", a spus Marinescu.

ANCOM este instituţia care stabileşte regulile pentru piaţa de comunicaţii din România şi veghează la respectarea acestora.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici