Piaţa medicamentelor pentru răceală a depăşit 1,1 mld. lei în 2023

Piaţa medicamentelor pentru răceală, tuse şi alergii a depăşit 1,1 miliarde de lei în 2023, cu 40% mai mult faţă de 2019, când era la 816 milioane de lei, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare de piaţă Euromonitor International.

172 afișări
Imaginea articolului Piaţa medicamentelor pentru răceală a depăşit 1,1 mld. lei în 2023

Piaţa medicamentelor pentru răceală a depăşit 1,1 mld. lei în 2023

Parasinus, produsul companiei Haleon (fosta GSK Consumer), este cel mai vân­dut, chiar peste brandul vedetă al britani­cilor de la Reckitt - Nurofen.

„Întoarcerea la normalitate duce la creşterea răspândirii viruşilor“ - aceasta este concluzia analiştilor Euromonitor, care explică faptul că pacienţii români şi-au cumpărat produse pentru răceală şi gripă ca prevenţie pentru sezonul rece.

În plus, o altă tendinţă din piaţă este ca pacienţii să cumpere produse care acoperă o zonă mai mare de simptome în acelaşi timp, cum sunt cele care se adresează febrei, nasului înfundat, durerilor de cap. „Oamenii preferă aceste medicamente pentru că pot trata simptome multiple în acelaşi timp, ceea ce le permite să revină la activităţile zilnice mai uşor. Este, de asemenea, mai convenabil şi mai ieftin să cumpere o singură cutie de medicamente faţă de mai multe produse pentru tuse, nas înfundat sau durere“, potrivit specialiştilor Euromonitor.

În topul celor mai vândute branduri după cota de piaţă, primele cinci locuri sunt împărţite înte companiile Haleon şi Reckitt Benckiser. Astfel, Haleon ocupă trei poziţii cu Parasinus (1), Theraflu (3) şi Vibrocil (5), iar Reckitt completează clasamentul cu Nurofen şi Strepsils.

Aceste cinci branduri au o cotă totală de piaţă de 38,7%. Având o cotă de piaţă de 11,9%, Parasinus, cel mai vândut produs, generează vânzări anuale de circa 140 mil. lei, din calculele ZF făcute pe baza datelor Euromonitor.

În top 10 branduri, apar şi două com­panii cu facilităţi de producţie în România - Sun Pharma (care are fabrica Terapia Cluj), cu Faringosept, şi Bioflu, produs de Biofarm la Bucureşti.

În ultimele săptămâni, în România a fost depăşit numărul mediu de infecţii res­pi­ratorii din anii precedenţi, astfel că minis­trul sănătăţii, Alexandru Rafila, a anunţat o stare de alertă epidemiologică. Nu au fost luate măsuri de restricţie, însă oficialii din Sănătate au îndemnat la mai multă atenţie în rândul populaţiei.

Dezvoltarea portofoliului de produse în rândul producătorilor, promoţii pentru medicamentele de răceală pe tot parcursul anului, nu doar în sezonul rece, dar şi continuă creştere a pieţei sunt principalele trenduri care vor influenţa şi modela piaţa produselor pentru răceală în următorii ani.

„Poluarea din marile oraşe poate duce la creşterea cererii. Schimbările din vieţile oamenilor şi mediul în care trăiesc se vor vedea în cerere mai mare pentru produse care să ajute în afecţiuni respiratorii, precum tuse, răceală sau alergii. Este de aşteptat ca problemele respiratorii să devină comune în viitor“, mai adaugă analiştii.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici