Producătorii de electronice se pregătesc pentru încetinirea vânzărilor

Producătorii de bunuri electronice se pregătesc pentru încetinirea vânzărilor în a doua jumătate a anului şi în 2009, dar se bazează totuşi pe faptul că oamenii se vor reorienta spre divertisment în contextul evoluţiei economice dificile şi al bugetelor mai restrânse.

51 afișări
Imaginea articolului Producătorii de electronice se pregătesc pentru încetinirea vânzărilor

Producătorii de electronice se pregătesc pentru încetinirea vânzărilor (Imagine: Mediafax/AFP)

"Atunci când oamenii nu au foarte mulţi bani, ei reduc cheltuielile majore şi cumpără lucruri care le uşurează viaţa, precum electronicele", a declarat co-fondatorul companiei Tom Tom Corinne Vigreux.

Vigreux anticipează că grupul de sisteme de navigaţie prin satelit va fi în mare parte neafectat de încetinirea economiei în Europa şi Statele Unite, dar retailerii sunt "foarte atenţi" la nivelul stocurilor în apropierea perioadei Crăciunului.

Producătorii de electronice din întreaga lume s-au adunat, în perioada 29 august - 3 septembrie, la Berlin, pentru a-şi prezenta produsele.

Multe companii contează pe această expoziţie pentru a primi noi comenzi, întrucât retailerii caută marfă pentru sezonul de Crăciun, dar sunt îngrijoraţi că mediul economic nefavorabil le va afecta performanţele.

"Piaţa, în totalitate, în 2008 nu este foarte bună, iar în Europa este chiar mai proastă", a declarat Shin Ik Kang, preşedintele şi directorul general al LG Digital Display.

Încetinirea economiei globale, majorarea preţurilor petrolului şi criza subprime influenţează piaţa electronicelor, a adăugat Kang.

Vânzările de retail din zona euro au înregistrat, în iunie, un declin anual record. În Marea Britanie, vânzările de retail au înregistrat în august cel mai rapid ritm de scădere din ultimii 25 de ani.

Kang anticipează că piaţa europeană a televizoarelor va stagna în acest an, dar că LG va înregistra o performanţă superioară sectorului de profil.

Şeful LG Digital Display din Europa, Chi Eun Lee, estimează că principalii producători de televizoare, printre care Sony şi Samsung, lideri pe piaţa televizoarelor cu LCD, se vor confrunta cu intensificarea concurenţei legate de preţ, înainte de sezonul cumpărăturilor de Crăciun.

Directorul general al Sony, Howard Stringer, consideră că este greu de anticipat efectul pe care îl va avea încetinirea economiei asupra cheltuielilor consumatorilor. Acesta previzionează că piaţa electronicelor pentru consumatori va încetini în a doua jumătate a acestui an, dar că segmentul televizoarelor va continua să raporteze un avans format din două cifre în 2008.

"Nu am observat niciun impact asupra cheltuielilor consumatorilor încă", a spus Stringer, adăugând că oamenii încearcă adesea să se consoleze prin divertisment în momentul unei evoluţii economice incerte.

Şeful Sony a folosit ca argument popularitatea de care s-au bucurat cinematografele în perioada depresiunii din anii 1930.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici