Rusia creşte cantităţile de petrol pe care le exportă în China, riscând să lase în acest fel Europa fără ţiţei

Rusia îşi creşte cantităţile de petrol exportate către China, riscând să lase în acest fel Europa fără ţiţei, mişcare ce va împinge continentul să apeleze la importuri de amestecuri de petrol din Orientul Mijlociu, relatează Bloomberg.

4626 afişări
Imaginea articolului Rusia creşte cantităţile de petrol pe care le exportă în China, riscând să lase în acest fel Europa fără ţiţei

Rusia creşte cantităţile de petrol pe care le exportă în China, riscând să lase în acest fel Europa fără ţiţei

Rusia va livra, în primele cinci luni ale anului, cu 19 % mai puţin petrol spre Europa, prin porturile sale principale din Marea Baltică şi Marea Neagră, comparativ cu anul precedent, crescând între timp volumul de export prin conductele sale către China cu 43% în primele trei luni ale anului, arată cele mai recente date de la operatorul de stat Transneft PJSC.

Schimbarea va duce probabil la situaţia în care rafinăriile Europei vor trebui să caute un înlocuitor pentru petrolul provenit din Rusia, potrivit lui Alan Gelder, vicepreşedinte pentru rafinare, produse chimice şi pieţe de petrol la Wood Mackenzie din Londra.

La ora actuală, continentul importă mai multă materie brută petrolieră din Rusia decât orice altă naţiune, arată reprezentanţii ITC Trade Map, iar ţiţeiul de înlocuire este probabil să provină din Orientul Mijlociu.

Deocamdată, reducerile fluxurilor de ţiţei provenite din Rusia nu se reflectă în preţurile din Europa şi asta datorită lucrărilor de întreţinere din rafinăriile din Europa, potrivit Bloomberg. Petrolul de tip Ural din Rusia a fost tranzacţionat la preţuri mici în Europa timp de aproape 4 ani datorită lucrărilor de întreţinere, menţinerea preţurilor fiind ajutată şi de o creştere a fluxurilor de petrol venite din Statele Unite.

China importă cea mai mare parte a petrolului rusesc prin intermediul conductelor şi al transporturilor maritime din porturile Kozmino, De-Kastri şi Prigorodnoye. O a doua conductă între cele două ţări a început să funcţioneze la începutul acestui an, dublând capacitatea de import brut a conduceti ESPO la 30 de milioane de tone anual, sau aproximativ 600.000 de barili pe zi.

Pe măsură ce petrolul rusesc pleacă în cantităţi tot mai mari înspre China, în Europa, petrolul rusesc va fi înlocuit de un amestec de petrol şi ţiţei din Orientul Mijlociu, potrivit lui Alan Gelder de la Wood Mackenzie.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici