Şeful diviziei europene Ford: Viitorul fabricilor noastre în Europa depinde de cât va persista cererea redusă pe piaţa din regiune

Capacitatea de producţie a Ford Motor în Europa depinde de cât de lungă va fi perioada în care cererea de pe piaţa din regiune va rămâne redusă, a declarat Stephen Odell, şeful diviziei europene a celui mai mare producător auto din SUA.

163 afişări
Imaginea articolului Şeful diviziei europene Ford: Viitorul fabricilor noastre în Europa depinde de cât va persista cererea redusă pe piaţa din regiune

Şeful diviziei europene Ford: Viitorul fabricilor noastre în Europa depinde de cât va persista cererea redusă pe piaţa din regiune (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

Ford are fabrici în mai multe ţări europene, între care România, Germania, Franţa, Spania, Belgia, Marea Britanie şi Rusia.

Grupul are nevoie de capacitate disponibilă pentru a profita de o eventuală revenire a pieţei, însă grupul are un istoric de "adaptare" a producţiei şi va evalua viitorul fabricilor dacă situaţia o va impune, a spus Odell, într-un interviu pentru Bloomberg.

Vânzările auto din 30 de ţări europene au totalizat 13,6 milioane de unităţi anul trecut, mai puţin faţă de maximul record de 19 milioane de unităţi atins în 2007 şi sub nivelul, mai "normal", de 17 milioane de unităţi, despre care Odell crede că nu va fi atins încă 4-5 ani.

Pe termen scurt, Ford va analiza reducerea numărului de locuri de muncă şi se va baza pe noi modele pentru a-şi creşte vânzările, a adăugat el.

"Este treaba noastră să fim profitabili la orice nivel se află piaţa. Renunţăm la muncitorii temporari, reducem orele de muncă şi vom continua să facem asta. În privinţa capacităţii vom fi atenţi. Va trebui să abordăm o viziune pe termen lung referitor la cum evoluează industria în jurul cifrei de 14 milioane de unităţi", a spus şeful Ford Europa.

Ford renunţă la câteva zile lucrătoare la uzinele din Valencia şi Koln şi a limitat rata zilnică la o a doua fabrică din Germania, din Saarlouis. Producţia din Europa în al doilea trimestru va fi cu 65.000 de autovehicule sub nivelul din perioada similară a anului trecut, echivalent cu o reducere de 15%.

Piaţa europeană definită de Ford se va contracta de la 15,3 milioane de unităţi anul trecut la 14 milioane de unităţi. Grupul american se aşteaptă la menţinerea unei cote de piaţă de 8,3%. Totuşi, piaţa europeană a fost profitabilă în şase din ultimii opt ani, iar deciziile de reducere a capacităţii şi reevaluare a fabricilor "nu sunt pe termen scurt", a spus Odell.

Estimările vizează piaţa europeană formată din 19 ţări cheie pentru Ford: Austria, Belgia, Marea Britanie, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia şi Elveţia.

De asemenea, grupul clasifică Rusia, Turcia şi România drept pieţe importante. Divizia Ford Europa este responsabilă în total pentru 51 de pieţe în total, inclusiv din Asia Centrală şi Africa.

Cererea din Europa, unde Ford are fabrici şi în Belgia, Franţa, România, Rusia, Turcia şi Marea Britanie, are de suferit, întrucât criza datoriilor suverane şi măsurile de austeritate duc la declinul achiziţiilor, a declarat el, adăugând că impactul complet al reducerilor cheltuielilor de către guverne nu a fost resimţit încă.

Guvernele au o misiune dificilă în încercarea de a diminua cheltuielile publice, în timp ce trebuie să susţină creşterea.

"Austeritatea este absolut necesară. Nu poţi cheltui mai mulţi bani decât câştigi. Dar este nevoie de vreun fel de stimulare în sectorul privat", a afirmat Odell.

Ford deţine în România o fabrică la Craiova, unde estimează că va produce în acest an 60.000 de maşini B-Max, iar anul viitor 105.000 de unităţi, modelul fiind destinat în principal pieţelor externe. Grupul a preluat în 2007, de la statul român, compania Automobile Craiova, iar conform contractului de privatizare avea obligaţia să realizeze până la 19 martie 2012 investiţii tehnologice şi de mediu de 675 milioane euro şi un volum de autovehicule de aproximativ 250.000 unităţi.

Ford a semnat în martie cu AVAS un act adiţional la contractul de privatizare a Automobile Craiova, potrivit căruia constructorul auto va produce un număr de maşini mult mai redus faţă de cel asumat, va plăti penalităţi şi va renunţa la un ajutor de stat pentru formarea profesională a angajaţilor.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici