Sondaj: România are cea mai mică proporţie de femei investitor

România are cea mai mică proporţie de femei investitor, arată un sondaj recent. Din cei 500 de investitori chestionaţi, doar 33% sunt femei. Prin comparaţie, polonezii au 42%, cehii 37% şi americanii 51% femei investitor.

103 afișări
Imaginea articolului Sondaj: România are cea mai mică proporţie de femei investitor

„Data de 8 martie, Ziua Internaţională a Femeii, celebrează realizările femeilor şi militează pentru egalitatea de drepturi. Prima atestare documentară a acestei sărbători a avut loc în 1911 în Austria, Danemarca, Germania şi Elveţia, când peste un milion de persoane s-au adunat pentru a susţine drepturile femeilor. De-a lungul timpului, această zi a crescut în importanţă pe măsură ce femeile au obţinut dreptul de vot şi alte drepturi sociale şi economice. La nivel global, din 1990, asistăm la o îmbunătăţire a indicelui inegalităţii de gen. Dar este inca loc de mai bine”, susţine Bogdan Maioreanu, analist eToro.

România are cea mai mică proporţie de femei investitor, relevă sondajul eToro Retail Investor Beat. Din cei 500 de investitori chestionaţi, doar 33% sunt femei. Prin comparaţie, polonezii au 42%, cehii 37% şi americanii 51% femei investitor. Şi asta în contextul în care accesul la investiţii în acţiuni locale şi internaţionale este foarte facil datorită evoluţiei platformelor online de investiţii.

„Dar nu a fost întotdeauna atât de uşor. În 1967 nu existau femei la Bursa din New York. Atunci, o femeie pe nume Muriel Siebert a vrut să cumpere un loc la bursă şi, pentru a face acest lucru, a avut nevoie de un <susţinător> bărbat. A fost refuzată de nouă ori înainte de a găsi un susţinător dornic sa o ajute. În cele din urmă, şi-a cumpărat un loc la NYSE, dar acest lucru a fost un eveniment singular pentru o lungă perioadă de timp. <Timp de zece ani am fost 1.365 de bărbaţi şi cu mine>, a spus ea. Acum, accesul la investiţii este mai simplu decât în anii ‘70. Dar femeile din România sunt încă mai reticente decât bărbaţii să meargă pe această cale”, susţine Bogdan Maioreanu.

Potrivit sondajului eToro Female Investor Beat, 19% dintre femeile chestionate consideră că cel mai greu lucru în investiţii este să ştii în ce să investeşti, 13% cred că este despre cum să începi, iar 15,6% cred că a găsi informaţii credibile este cel mai dificil lucru legat de investiţii.

Pentru mai multe femei decât bărbaţi, principalul motiv de a începe să investească este securitatea financiară pe termen lung, în timp ce proporţia se inversează atunci când vine vorba de completarea veniturilor, potrivit datelor eToro. Dacă ne uităm la perioada de deţinere a investiţiilor, 63% dintre femeile investitor chestionate au declarat că îşi păstrează activele timp de ani şi chiar decenii.

„În ceea ce priveşte principalele teme de investiţii, atât femeile, cât şi bărbaţii sunt atraşi de criptoactive şi de plăţile digitale. Dar cele două sexe au teme de investiţii diferite, bărbaţii preferând roboţii şi automatizarea, în timp ce femeile se uită la deglobalizare şi la îmbătrânirea populaţiei. Dacă ne uităm la clasele de active, pe lângă numerar, următorul activ în care investesc cel mai mare număr atât de femei, cât şi de bărbaţi este cripto, urmat de obligaţiuni, acţiuni locale şi internaţionale. În cele din urmă, problema este cum să facem sa avem mai multe femei investitor? Sondajul eToro Female Investor Beat le-a adresat această întrebare, iar conştientizarea şi educarea publicului cu privire la investiţii pare să fie cheia. În România, 45% dintre respondente consideră că mai multe femei care vorbesc despre investiţii vor ajuta femeile să intre în lumea pieţelor financiare. O mare parte (58%) consideră că mai multe materiale educaţionale pe internet şi în social media vor ajuta, de asemenea, în timp ce jumătate dintre ele cred că este nevoie de educaţie financiară în şcoli”, mai arată analistul eToro.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
sondaj,
femei,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici