Ţara care vrea să fure „strălucirea” bomboanelor. Dispută aprinsă cu autorităţile europene pe seama unui aditiv periculos din dulciuri

Autorităţile franceze sunt îngrijorate de faptul că aditivul care face ca dulciurile să strălucească - dioxidul de titan, numit şi E171, folosit la pastă de dinţi, îngheţată sau gumă de mestecat, nu este sigur, în timp ce Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară (EFSA) nu este de acord.

2175 afişări
Imaginea articolului Ţara care vrea să fure „strălucirea” bomboanelor. Dispută aprinsă cu autorităţile europene pe seama unui aditiv periculos din dulciuri

Franţa vrea să Dispută între Franţa şi autorităţile europene pe seama unui aditiv din dulciuri

Conform Politico, Parisul a impus, începând cu anul viitor, propriile restricţii asupra E171, care sunt mai dure decât cele care se aplică în restul uniunii, fapt care a determinat autorităţile de reglementare să reacţioneze, susţinând că măsura afectează piaţa unică europeană, făcând imposibilă vânzarea aceloraşi produse în toate ţările.

Problema ar trebui să fie soluţionată în această lună, când EFSA va finaliza cel mai recent raport privind dioxidul de titan.

Purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene Anca Paduraru a declarat că, atunci când aceste rezultate vor deveni disponibile, Comisia va "revizui situaţia şi va lua în considerare următoarele etape, împreună cu statele membre, în conformitate cu legislaţia UE aplicabilă".

Cazul face parte dintr-o tendinţă mai largă, Parisul adoptând norme mai restrictive decât restul UE pentru produse care variază de la erbicidele cu glifosat la bisfenol A - un plastic esenţial pentru producerea multor bunuri de consum.

De mult timp Franţa se dovedeşte a fi mult mai activă în problemele de mediu decât alte ţări ale UE. Opoziţia sa puternică la alimentele modificate genetic din ultimii ani s-a transformat într-un efort politic puternic pentru reducerea folosirii substanţelor chimice. Un sondaj Eurobarometru privind încrederea cetăţenilor în produsele chimice, lansat în 2017, a arătat că majoritatea cetăţenilor UE consideră că acestea sunt în general sigure, dar în Franţa doar 26% dintre respondenţi consideră că produsele care conţin produse chimice sunt sigure - cel mai scăzut procent din UE.

Această suspiciune faţă de reglementări şi de guverne apare şi în alte domenii, Franţa fiind cea mai sceptică ţară din Europa faţă de vaccinare, găzduind şi mişcarea antiguvernamentală a "jachetelor galbene".

La 17 aprilie, guvernul francez a adoptat un act normativ privind interzicerea produselor chimice de albire, "ca măsură de precauţie", începând cu anul viitor.

Comisia a propus clasificarea dioxidului de titan ca fiind cancerigenă, dar numai sub formă de pulbere, dar industria a protestat puternic împotriva propunerii şi până acum Bruxellesul nu a reuşit să câştige o majoritate în rândul experţilor naţionali în domeniul produselor chimice, care să aprobe această idee.

Mars Chocolat Franţa, producătorul M & M, a declarat că va investi 44 de milioane de dolari în fabrica sa franceză, care produce 150 de milioane de bomboane pe zi pentru întreaga Europă, pentru a găsi "alternative optime" pentru eliminarea dioxidului de titan din produsele sale până la sfârşit din acest an.

"Consumatorii pot observa variaţii uşoare de culoare la unele dintre produsele noastre, fără dioxid de titan", a declarat un purtător de cuvânt al companiei, adăugând că bomboanele vor avea acelaşi gust.

Alte companii franceze au încetat deja să utilizeze colorantul alimentar înainte de restricţiile privind utilizarea acestuia. Carambar a declarat în februarie că a eliminat E171 de la guma de mestecat Malabar de la sfârşitul anului 2018, în timp ce Carrefour a eliminat, de asemenea, dioxidul de titan din rafturile sale.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici