Ţările emergente, inclusiv România, vor asigura 30% din vânzările mondiale de medicamente, în 2016

China, India, Brazilia, Rusia şi alte 12 pieţe emergente, între care şi România, vor asigura 30% din vânzările mondiale de medicamente în 2016, în creştere de la 20% anul trecut, potrivit unui raport realizat de IMS Institute for Healthcare Informatics din Statele Unite.

412 afişări
Imaginea articolului Ţările emergente, inclusiv România, vor asigura 30% din vânzările mondiale de medicamente, în 2016

Ţările emergente, inclusiv România, vor asigura 30% din vânzările mondiale de medicamente, în 2016 (Imagine: Shutterstock)

Creşterea cheltuielilor pe 16 pieţe farmaceutice emergente va alimenta avansul vânzărilor mondiale pe piaţa de profil, până în 2016. Pe de altă parte, reducerea cheltuielilor de către guvernele europene occidentale şi pierderea patentelor de către companii din SUA vor reduce puterea de cumpărare a populaţiei din aceste regiuni.

Cheltuielile mondiale pentru medicamente vor ajunge peste patru ani la aproape 1.200 de miliarde de dolari, pe măsură că pieţele farmaceutice emergente şi de produse generice vor avea o contribuţie tot mai mare.

Pe pieţele dezvoltate, între care SUA, Europa şi Japonia, cheltuielile pentru medicamente vor scădea cu 57%, din cauza expirării patentelor pentru un număr mare de medicamente, a creşterii lente a consumului pentru produse de brand şi a reticenţei faţă de consum a populaţiei.

Pieţele emergente vor ajunge în schimb la o contribuţie de 30% la cheltuielile mondiale pentru medicamente, în 2016, faţă de 20% anul trecut, potrivit raportului.

"Creşterea vânzărilor pe pieţele emergente este susţinută de avansul economic puternic. Când milioane de oameni ies din sărăcie extremă, încep să-şi permită medicamente şi servicii de bază", a declarat Michael Kleinrock, director de cercetare la IMS Institute.

În Statele Unite, problemele legate de expirarea patentelor vor face ca vânzările de medicamente să avanseze cu sub 2% în 2012-2013. Contribuţia americană la creşterea cheltuielilor pentru medicamente la 1,2 miliarde de dolari până în 2016 va scădea la 31%, de la 34% în 2011, potrivit raportului.

Ponderea cheltuielilor din UE şi Japonia în totalul mondial va scădea la 23% în 2016, de la 29% anul trecut.

Raportul include în categoria ţărilor emergente China, India, Brazilia, Polonia, Mexic, România, Turcia, Rusia, Africa de Sud, Thailanda, Argentina, Indonezia, Egipt, Pakistan, Vietnam şi Venezuela.

Cumpărătorii de pe pieţele emergente preferă produse de marcă şi medicamente generice fabricate de multinaţionale, a arătat Kleinrock.

"Dorinţa lor este să obţină produse autentice, nu falsuri. Se poate observa un nivel ridicat de medicamente generice de marcă", a adăugat el.

Pruducătorii de medicamente, în frunte cu grupul american Pfizer, se bazează tot mai mult pe pieţele emergente, pentru dezvoltare.

Veniturile Pfizer în Brazilia, Rusia, India, China, Mexic şi Turcia au urcat cu 10% în primul trimestru, faţă de un declin de 15% în SUA.

În cazul grupului Merck&Co, vânzările pe pieţele emergente au avansat cu 11%, iar cele din SUA au scăzut cu 7%.

Majoritatea vânzărilor de medicamente de pe pieţele emergente vor fi asigurate de producătorii de produse generice.

În luna aprilie, Watson Pharmaceuticals a anunţat achiziţia Actavis Group, pentru 4,25 miliarde de euro, pentru a se extinde în Europa şi Asia.

Achiziţia dă acces Watson, al treilea mare producător de medicamente generice la nivel mondial în funcţie de venituri, la pieţele din China, India şi Europa de Est, a arătat Michael Faerm, analist la Credit Suisse în New York.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici