Ţiriac: Companiile de stat nu trebuie ţinute în viaţă cu aspirină. Privatizarea cere viziune

Ion Ţiriac consideră că firmele de stat nu trebuie susţinute cu orice preţ, ci eficientizate, iar pentru privatizări este nevoie de viziune, şi spune că dacă în cazul CFR Marfă se doreşte vânzarea la fier vechi, el este dispus să cumpere, să taie el vagoanele şi să doneze banii încasaţi.

678 afișări
Imaginea articolului Ţiriac: Companiile de stat nu trebuie ţinute în viaţă cu aspirină. Privatizarea cere viziune

Ţiriac: Companiile de stat nu trebuie ţinute în viaţă cu aspirină. Privatizarea cere viziune (Imagine: Dumitru Matiu/Mediafax Foto)

Nu poţi să le ţii în viaţă numai cu aspirină. Ori faci o chirurgie şi tai ce este rău şi arunci afară şi trăieşte ca lumea, ori dacă nu, nu poţi să subvenţionezi treaba asta. (...) În ziua de astăzi, în mod normal din păcate se face o diferenţă între stat şi privat. N-ar trebui să se mai facă absolut deloc. Eu când aud că funcţionarii trebuie plătiţi, ăia trebuie plătiţi ... Şi muncitorii mei trebuie plătiţi! Miiile ale pe care încă îi am, pentru că nu am putut să dau afară 13.000 din 14.000 pentru că îmi merge mie rău, cu toate că şi cu 1.000 probabil tot aşa rău mi-ar merge. Şi muncitorii ăia, încă 4-5.000 cât îi am eu trebuie să-i plătesc în fiecare lună. Deci şi eu sunt un fel de stat, stat în statul meu. Iar treaba asta, că nu putem acum să subvenţionăm, asta-i viaţa! Asta trebuie să o învăţăm şi noi. Dar nu să le tai ca să le dai la fier vechi”, a spus omul de afaceri, la emisiunea “După 20 de ani”, difuzată duminică de Pro TV.

El a criticat procedura organizată pentru vânzarea Oltchim şi a punctat că în cazul unei privatizări, indiferent dacă este făcută pe un euro sau pentru mai mulţi bani, este nevoie de strategie şi de viziune.

Unde este viziunea cu CFR Marfă? Pentru că dacă este viziune de tăiat numai vagoane, o cumpăr eu mâine, tăiem vagoanele, le băgăm într-un fond şi îl dăm copiilor săraci sau îl dăm la o operă de caritate. Eu sunt dispus să fac treaba asta, decât să îi dai altuia să taie nu ştiu câte mii de vagoane, sau sute de vagoane. (...) Este vorba de un principiu. Trebuie să găseşti pe cineva care are viziune”, a spus Ţiriac.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunţat joi o nouă conducere la CFR Marfă, formată din economişti, ingineri şi jurişti, despre care a spus că nu vor avea contribuţii directe în privatizare, dar ar trebui "să mai repare ceea ce se mai poate repara" în activitatea companiei.

De privatizarea CFR Marfă s-au arătat până în prezent interesate şapte-opt companii.

CFR Marfă înregistrează în prezent datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget şi 600 milioane lei către CFR Infrastructură, restul reprezentând penalităţi de întârziere şi restanţe către furnizori privaţi.

Guvernul s-a angajat în ultimele negocieri cu FMI să publice anunţul de privatizare a CFR Marfă în luna martie a acestui an şi să semneze contractul de vânzare a unui pachet majoritar de acţiuni până la jumătatea lui mai, tranzacţia urmând să fie încheiată atunci când "toate condiţiile vor fi îndeplinite".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici