Compania germană de livrări Delivery Hero a achiziționat Glovo, o aplicație spaniolă de livrări de mâncare, în anul 2022. Luni, Comisia Europeană a anunțat că cele două companii au încălcat regulile de concurență în cei patru ani anteriori achiziției, perioadă în care Delivery Hero deținea doar o participație minoritară la Glovo, informează Financial Times.
Potrivit Comisiei, Delivery Hero a folosit această participație minoritară pentru a se coordona cu Glovo. Cele două companii ar fi convenit să nu își recruteze reciproc angajații și și-ar fi transmis informații comerciale confidențiale.
De asemenea, s-a stabilit că cele două firme au ajuns la un acord privind împărțirea zonelor de activitate, evitând să concureze în aceleași locații – o practică ce a dus la reducerea opțiunilor pentru consumatori și la creșterea prețurilor.
Investigația a fost lansată în iulie 2024.
Aceasta este prima dată când Bruxelles-ul sancționează utilizarea anticoncurențială a unei participații minoritare într-o companie concurentă. Este, totodată, și primul caz în care sunt penalizate acorduri de tip „no-poach” – înțelegeri prin care companiile convin să nu își atragă angajații una de la cealaltă.
Comisarul european pentru concurență, Teresa Ribera, a declarat că acest caz este „important” din cauza modului în care aceste practici au fost „posibile prin utilizarea anticoncurențială a participației minoritare deținute de Delivery Hero în cadrul Glovo”.
Ambele companii și-au recunoscut implicarea și au acceptat să încheie cazul printr-o înțelegere. Delivery Hero va plăti o amendă de 223 de milioane de euro, iar Glovo 106 milioane de euro.