Una din cinci AFACERI româneşti de familie de peste un MILION DE EURO a trecut la a doua generaţie de antreprenori

Una din cinci afaceri româneşti de familie cu cifră de afaceri de peste 1 milion de euro a realizat cu succes trecerea la a doua generaţie de antreprenori, în timp ce 73% dintre acestea sunt încă conduse de fondatori şi se pregătesc pentru succesiune, relevă un studiu EY.

384 afișări
Imaginea articolului Una din cinci AFACERI româneşti de familie de peste un MILION DE EURO a trecut la a doua generaţie de antreprenori

Una din cinci afaceri româneşti de familie au trecut la a doua generaţie de antreprenori (Imagine: Shutterstock/ Mediafax Foto)

La nivel global, 50% dintre afacerile de familie reuşesc succesiunea la a doua generaţie şi doar 20% realizează cu succes trecerea la a treia generaţie . “Pe de o parte, aproape trei sferturi dintre respondenţi nu au o structură de guvernanţă familială, iar, pe de altă parte, mai puţin de 10% dintre ei şi-au organizat afacerea printr-o structură de tip holding. Aceste realităţi nu fac decât să îmi confirme faptul că afacerile de familie din România sunt încă la etapa «căutărilor de sine», a pionieratului, unde lucrurile sunt mai puţin formalizate şi structurate, fără o viziune clară asupra viitorului. Acest lucru se va schimba cu siguranţă în anii care urmează, când ne aşteptăm la coagularea unor afaceri de familie solide, cu potenţial de dezvoltare internaţională, care să pună România pe orbita afacerilor de familie la nivel mondial,” spune Gabriel Sincu, director executiv şi consultant în afaceri de familie, Departamentul de asistenţă fiscală, EY România.

66% dintre business-urile de familie cu afaceri de peste 1 milion de euro comunică public faptul că sunt afaceri de familie, faţă de 76% dintre cele mai mari afaceri de familie la nivel global. Cele mai importante motive pentru construirea branding-ulului în jurul ideii de afacere de familie (utilizarea identităţii de business de familie în publicitate, în comunicarea online, inclusiv social media, comunicate de presă şi alte materiale promoţionale) sunt următoarele: familia se identifică puternic cu afacerea (68%), ajută în diferenţierea în piaţă faţă de competitori (64%) şi creşte reputaţia firmei în rândul clienţilor (64%).

Studiul EY „Barometrul afacerilor de familie din România”, ediţia 2017, arată că în următorii trei ani afacerile de familie din România vor investi prioritar în capitalul uman, în extinderea pe noi pieţe şi în transformarea digitală. Studiul are la bază răspunsurile la chestionar din partea a 247 de oameni de afaceri care conduc business-uri de familie.

“Dacă la ediţia din 2015 a barometrului nu se putea vorbi foarte mult despre tendinţele din mediul digital, la ediţia de anul acesta, 66% dintre afacerile de familie cu o cifră de afaceri mai mare de 1 milion euro au un angajat care are ca rol urmărirea acestor tendinţe. 6% dintre firme intenţionează să recruteze pentru această poziţie, în timp ce doar 28% nu au încă un Chief Information Officer sau un echivalent,” spune Alexandru Lupea, Partener şi Strategic Growth Markets Leader, EY România.

În materie de planificare a succesiunii, 100% dintre antreprenorii români cu afaceri de familie cu venituri de peste 1 milion euro au identificat responsabilul sau responsabilii pentru succesiune, faţă de 87% la nivel global, ceea ce demonstrează că proprietarii acestor afaceri sunt proactivi în acest proces, arată studiul.

Dacă la nivel global, Consiliul de Administraţie este cel mai des responsabil pentru realizarea succesiunii (44%), urmat de proprietari şi CEO, în România proprietarii sunt responsabili în 78% dintre cazuri, urmaţi de CEO (15%) şi Consiliul de Administraţie (5%).

„Barometrul afacerilor de familie din România” este primul studiu EY dedicat afacerilor locale de familie, ajuns în 2017 la a doua ediţie. 247 de respondenţi provenind din conducerea afacerilor de familie au răspuns în perioada 8 februarie – 5 martie 2017 chestionarului online, 80 dintre aceştia conduc afaceri de familie cu o cifră de afaceri care depăşeşte 1 milion euro.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 230.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 29,6 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2016.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici