Potrivit CEO-ului Xiaomi, Lei Jun, compania a primit 289.000 de comenzi în prima oră de la lansare pentru modelul YU7, al doilea vehicul lansat de Xiaomi, care are un preț cu aproape 4% mai mic decât Model Y al Tesla, notează Reuters.
Această cifră este de peste trei ori mai mare decât cea înregistrată de sedanul electric SU7, lansat în martie anul trecut, și a depășit cu mult așteptările pieței, estimate la aproximativ 100.000 de comenzi.
Analiștii afirmă că Model Y de la Tesla, cel mai vândut SUV din China, va pierde probabil și mai mult din cota de piață.
Acest lucru nu ar face decât să adâncească dificultățile pentru producătorul auto american, care a pierdut constant teren în fața producătorilor locali de vehicule electrice, ce au reușit să atragă clienți cu modele noi, atractive.
De exemplu, modelul SU7 al Xiaomi a depășit lunar în vânzări Model 3 al Tesla în China, începând din decembrie.
Tesla ar putea fi forțată să reducă și mai mult prețurile
YU7 are un preț de pornire de 253.500 de yuani (aproximativ 35.360 de dolari), situându-se „puțin sub cel al Model Y de la Tesla, dar oferind specificații și performanțe mult mai bune”, au declarat analiștii de la Jefferies.
Analiștii de la Citi au afirmat că Tesla ar putea fi forțată să reducă și mai mult prețurile pentru a concura eficient cu Xiaomi.
Cota de piață a Tesla în segmentul vehiculelor electrice din China a scăzut de la un vârf de 15% în 2020 la 10% anul trecut, iar în primele luni din 2025 a coborât din nou, până la 7,6%.
Acțiunile Xiaomi au crescut cu 8% la începutul ședinței de tranzacționare, atingând un maxim istoric.
De la începutul anului, valoarea acțiunilor companiei s-a triplat, ceea ce evaluează producătorul chinez de smartphone-uri și electrocasnice la aproape 200 de miliarde de dolari – transformând Xiaomi în acțiunea cu cea mai bună performanță dintre marile companii listate în regiunea Asia-Pacific, potrivit datelor LSEG.