Ion Cristoiu: Strategia lui Ludovic Orban: Convorbiri individuale cu fiecare delegat în parte

  • Ion Cristoiu: Cele două vizite, la Timişoara şi la Arad, ne-au dat posibilitatea de a surprinde strategia de campanie al lui Ludovic Orban. Atât la Timişoara, cît şi la Arad, dar şi anterior, la Piteşti, Ludovic Orban n-a fost însoţit de vreun membru marcant al grupării sale, n-a făcut poze înconjurat de susţinători
  • Ion Cristoiu: Ludovic Orban nu a făcut pînă acum nicio manifestare mediatică în genul celor practicate de gruparea adversară. La Arad, într-o polemică subtilă cu contracandidatul său, Ludovic Orban a prezentat strategia sa în campania pentru şefia Partidului Naţional Liberal.
  • Ion Cristoiu: Ludovic Orban pariază pe legăturile sale personale cu mulţi membri ai Partidului Naţional Liberal, cu primarii PNL îndeosebi. El crede că va învinge şi prin contactul direct cu fiecare membru de partid şi mai ales prezentîndu-se ca un liberal din tată în fiu.
2400 afişări
Imaginea articolului Ion Cristoiu: Strategia lui Ludovic Orban: Convorbiri individuale cu fiecare delegat în parte

Publicistul Ion Cristoiu analizează strategiile de campanie ale lui Ludovic Orban şi Florin Cîţu în competiţia pentru şefia PNL şi afirmă că succesul uneia sau alteia depinde de fiecare candidat, care ar trebui să-şi asume câte ceva din strategia celuilalt.

Redăm integral editorialul publicat pe cristoiublog.ro:

“Decesul mamei lui Florin Cîţu a făcut ca adversarul lui Ludovic Orban să nu aibă nicio ieşire în teritoriu, în cadrul campaniei pentru şefia Partidului Naţional Liberal. Prin urmare atenţia presei s-a concentrat sau mai degrabă s-a putut concentra asupra turneului în zona Timişoara - Arad a preşedintelui PNL în exerciţiu. Cele două vizite, la Timişoara şi la Arad, ne-au dat posibilitatea de a surprinde strategia de campanie al lui Ludovic Orban. Atât la Timişoara, cît şi la Arad, dar şi anterior, la Piteşti, Ludovic Orban n-a fost însoţit de vreun membru marcant al grupării sale. Asta presupunînd, fireşte, că are şi el în echipă membri marcanţi ai PNL, nu numai adversarul său de la Victoria. Nici la Arad şi nici la Timişoara preşedintele în exerciţiu al Partidului n-a făcut poze înconjurat de susţinători.

Deosebirea faţă de campania lui Florin Cîţu sare în ochi.

Încă de la lansare premierul a ţinut să angajeze Bătălia în plan naţional şi, prin aceasta, în plan mediatic. Fotografia de grup de la intrarea în sediul Modrogan a vrut să dea semnalul unui sprijin venit din partea mai multor vedete ale Partidului Naţional Liberal. Cu acest prilej premierul a ţinut să se prezinte drept candidatul unei Grupări reformiste, dacă nu chiar a unui curent reformist din Partidul Naţional Liberal. Ulterior, membri ai Grupării reformiste, cum ar fi Rareş Bogdan şi Emil Boc, au continuat să prezinte platforma lui Florin Cîţu, o platformă a cărei bază a fost pusă de Rareş Bogdan în interviul de la Aleph News din ianuarie 2021.

Potrivit Grupării reformiste, Partidul Naţional Liberal are nevoie de o reformă structurală de proporţiile unei revoluţii. Punctul principal al acestei reforme îl constituie înlocuirea obositului, anacronicului, brejnevistului Ludovic Orban cu neobositul, noul Florin Cîţu. Chiar dacă o comparaţie e totdeauna riscantă, am putea vedea, în profilul dat lui Florin Cîţu de Gruparea reformistă un fel de Mihail Gorbaciov al PNL, gata să asigure supravieţuirea partidului printr-o Perestroikă de tip românesc. La manifestarea de la Baia Mare strategia s-a confirmat la faţa locului. Premierul candidat a ţinut o conferinţă de presă la care au participat trei membri marcanţi ai Grupării reformiste. Toţi vorbitorii au insistat pe platforma asumată de candidatul premier. Se vede limpede că adversarul lui Ludovic Orban pariază pe impactul mediatic al candidaturii sale în numele reformei din PNL. O reformă fără de care Partidul nu va supravieţui alegerilor din 2024. Gruparea reformistă crede că la capătul acestei campanii delegaţii la Congresul din 25 septembrie 2021 vor vota programul lui Florin Cîţu indiferent de indicaţiile primite de la baronii locali ai PNL.

Ludovic Orban nu a făcut pînă acum nicio manifestare mediatică în genul celor practicate de gruparea adversară. La Arad, într-o polemică subtilă cu contracandidatul său, Ludovic Orban a prezentat strategia sa în campania pentru şefia Partidului Naţional Liberal:

„Să ştiţi că la Congres nu trebuie numărate doar filialele, ci trebuie vorbit cu fiecare delegat în parte. La Congres vor participa 5.000 de delegaţi şi felul meu de a face campanie… evident, este şi acela de a avea o relaţie bună cu liderii filialelor, cu reprezentanţii PNL din administraţia locală şi centrală, dar felul meu de a face campanie este de a mă adresa fiecărui membru de partid şi, în momentul în care vom şti delegaţii, mă voi adresa fiecărui delegat în parte”

Aşa cum am mai scris, Ludovic Orban pariază pe legăturile sale personale cu mulţi membri ai Partidului Naţional Liberal, cu primarii PNL îndeosebi. El crede că va învinge şi prin contactul direct cu fiecare membru de partid şi mai ales prezentîndu-se ca un liberal din tată în fiu. Dar altfel, chiar în cuvîntarea de la Arad, Ludovic Orban a văzut un enorm avantaj faţă de contracandidatul său în vechime sa în Partidul Naţional Liberal.

Care dintre cele două strategii va învinge?

Depinde de mutaţiile care vor surveni în perioada următoare în strategia fiecăruia dintre cei doi candidaţi. Eu cred că Premierul trebuie să-şi asume şi ceva din strategia lui Ludovic Orban aşa cum Ludovic Orban trebuie să-şi asume ceva şi din strategia lui Florin Cîţu.

Astfel Florin Cîţu ar trebui să se preocupe şi de contactarea membrilor PNL, a primarilor îndeosebi, pentru a-i convinge că vor avea numai de cîştigat dacă el devine preşedintele PNL. Iar Ludovic Orban ar trebui să se preocupe şi de un proiect cu care să vină în faţa partidului, suficient de ambiţios pentru a le garanta liberalilor victoria în 2024.”

 

NOTĂ: Acest editorial este preluat integral de pe cristoiublog.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici