- Home
- Externe
- SEUL, (06.05.2014, 08:36)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Accident mortal la bordul epavei feribotului sud-coreean Sewol: Un scafandru a murit în timp ce explora epava
Un scafandru a murit marţi în timp ce explora epava feribotului sud-coreean Sewol, care a naufragiat pe 16 aprilie, o catastrofă soldată cu peste 300 de morţi şi persoane date dispărute şi cauzată de o serie de neglijenţe potrivit primelor elemente ale anchetei.
621 afișări
Accident mortal la bordul epavei feribotului sud-coreean Sewol: Un scafandru a murit în timp ce explora epava (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
Scafandrul, în vârstă de 53 de ani, a început să respire cu dificultate, la o adâncime de 25 de metri de fundul mării, a declarat pentru presă un purtător de cuvânt al Pazei de Coastă.
El şi-a pierdut cunoştinţa şi a fost evacuat, dar a fost declarat mort la spital.
Aproximativ zece scafandri care participă la efortul de recuperare a cadavrelor din epava Sewol, la aproximativ 40 de metri adâncime, s-au confruntat cu accidente de decompresie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Emma Stone vrea să fie strigată după numele real. Cum o cheamă, de fapt, pe actriță
-
Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
Feribotul de 6.825 de tone s-a scufundat, în largul coastelor de sud, cu 476 de persoane la bord, inclusiv 325 de liceeni provenind de la aceeaşi instituţie de învăţământ, în apropiere de Seul.
Citeşte şi:
Imagini dramatice - Un film îi arată pe liceeni glumind înaintea naufragiului feribotului sud-coreean: Devine un fel de Titanic. Ce face căpitanul? - VIDEO
Bilanţul era, marţi, de 263 de morţi, iar 39 de persoane erau date dispărute.
Preşedinta Park Geun-hye a prezentat scuze, din nou, marţi, denunţând "comportamente iresponsabile" care au condus, în opinia sa, la accident.
Citeşte şi:
Premierul sud-coreean A DEMISIONAT. Chung Hong-won şi-a asumat responsabilitatea naufragiului feribotului Sewol
"Ca preşedintă, a cărei misiune este protejarea vieţilor, nu ştiu cum să prezint condoleanţe familiilor devastate. Regret, sufletul îmi este îndurerat", a declarat ea.
"Lăcomia după câştig a primat asupra regulilor, iar aceste comportamente iresponsabile au antrenat pierderea unor vieţi preţioase", a adăugat ea, promiţând o "pedeapsă dură" celor vinonaţi.
Citeşte şi:
Naufragiul din Coreea de Sud provoacă traume părinţilor, supravieţuitorilor şi echipelor de salvare
Cei 15 membri ai echipajului au fost arestaţi şi plasaţi în detenţie, după ce au abandonat nava, în timp ce sute de pasageri erau prinşi în capcană, la bord.
Procurorii însărcinaţi cu investigaţiile au arestat, de asemenea, trei cadre de conducere din cadrul companiei Chonghaejin Marine Co, care urmează să răspundă pentru depăşirea încărcăturii navei, care ar putea explica înclinarea bruscă şi naufragiul.
Potrivit agenţiei de presă Yonhap, care citează anchetatori, Sewol avea doar 580 de tone de apă ca balast, reprezentând 40% din tonajul regulamentar, pentru a face loc mărfii.
Echilibrul feribotului a fost compromis şi din cauză că au fost adăugate cabine, în mod ilegal, pe mai multe punţi, în 2012.
Anchetatorii au stabilit că echipajul a aşteptat 40 de minute, după ce a lansat un mesaj de salvare, pentru a-i avertiza pe pasageri cu privire la pericolul răsturnării navei.
De asemenea, potrivit cotidianului Hankyoreh Shinmun, procedurile privind controlul regulilor de securitate maritimă au fost insuficiente, în pofida naufragiului unui feribot supraîncărcat, în 1993, în care au murit 292 de persoane.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: O avocată în vârstă de 60 de ani a intrat în istorie. Alejandra Rodríguez a fost încoronată Miss Univers Buenos Aires
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cod roșu la Casa Regală a Marii Britanii! Starea Regelui Charles e din ce în ce mai rea, s-a avansat cu planurile de înmormântare
CANCAN.RO
Regele Charles se simte din ce în ce mai RĂU, după diagnosticul de cancer! Ce se pregătește, de fapt, la Buckingham
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 15:00
Fiica de 16 ani a doi miliardari din Silicon Valley a dispărut în California
-
astăzi, 14:50
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 793. Moscova avertizează că va reacţiona dacă activele ruseşti îngheţate vor fi confiscate / Stoltenberg: Nu este prea târziu pentru ca Ucraina să învingă / Blinken: Rusia ar întâmpina probleme în Ucraina dacă nu ar fi ajutată de China