Black Friday: Cum arată magazinele luate cu asalt de cumpărători şi depozitele acestora - GALERIE FOTO

Black Friday, evenimentul de shopping cunoscut la nivel internaţional, este originar din Statele Unite, unde a devenit un fenomen naţional atât în retail-ul tradiţional, cât şi online.

7478 afişări
Imaginea articolului Black Friday: Cum arată magazinele luate cu asalt de cumpărători şi depozitele acestora - GALERIE FOTO

Black Friday: Cum arată magazinele luate cu asalt de cumpărători şi depozitele acestora (Imagine: Daily Mail)

Deşi se traduce "vinerea neagră", Black Friday este, în SUA, o zi a profitului pentru comercianţi şi a ofertelor avantajoase pentru cumpărători, marcând debutul sezonului cumpărăturilor de sărbători şi fiind considerată cea mai aglomerată zi din an în magazine.

În SUA, Black Friday este vinerea după Ziua Recunoştinţei (Thanksgiving Day, a patra joi din noiembrie), marcată în calendar între datele de 23 şi 29 ale lunii.

Marile magazine se deschid foarte devreme în această zi, chiar de la 4.00 dimineaţa, pentru o mulţime de oameni care aşteaptă la coadă să beneficieze de multitudinea de oferte speciale.

În ultimii ani, magazinele americane au început să-şi deschidă porţile tot mai devreme în această vineri, ajungându-se ca, anul acesta, unele să se deschidă de la 12.00 noaptea, în premieră. Magazinele Wallmart şi-au "început ziua" chiar de la ora 22.00, joi, de Ziua Recunoştinţei, iar Toys 'R' Us cu o oră mai devreme.

Chiar dacă nu este o sărbătoare publică, multe companii care nu activează în domeniul comerţului cu amănuntul le dau liber angajaţilor pentru a spori numărul de potenţiali cumpărători.

Astfel, în mod tradiţional Black Friday este cunoscută drept ziua în care se fac cele mai multe cumpărături din tot anul.

Vinerea neagră este urmată de "Cyber Monday", lunea imediat după week-end, adoptată după numele dat în Marea Britanie celei mai aglomerate zile de cumpărături din an. Se aşteaptă ca luni să fie procesate peste două milioane de comenzi online.

VEZI AICI GALERIA FOTO

Anul trecut americanii au cheltuit peste 45 de miliarde de dolari în week-end-ul de după Black Friday.

Numele de Black Friday a fost dat la început în Philadelphia înainte de 1966, când este consemnat într-un articol, nu a avut însă mereu o conotaţie pozitivă. "Black Friday" este un nume dat de Departamentul de poliţie din Philadelphia unei zile mai puţin plăcute pentru această instituţie, având în vedere că avea de gestionat blocajele în trafic şi aglomeraţia de pe trotuare de la primele ore ale dimineţii până seara târziu şi că această "febră a cumpărăturilor" a fost presărată şi de acte de violenţă şi alte incidente.

Ulterior termenului "Black Friday" i-a fost atribuită altă semnificaţie, ţinând de contabilitatea primară, făcută de mână la acea vreme. Conturile cu sold negativ erau scrise cu roşu pentru a fi deosebite de cele cu sold pozitiv, scrise cu negru. Cumpărăturile din a doua zi după Ziua Recunoştinţei îi ajutau pe comercianţi să "iasă din roşu", conturile lor trecând "pe plus" şi putând fi scrise cu negru, de unde denumirea de "vinerea neagră".

O sărbătoare similară este Boxing Day, pe 26 decembrie, în a doua zi de Crăciun, când, în Marea Britanie, Canada, unele state din Australia şi în Noua Zeelandă, există obiceiul de a se face mari reduceri de preţ în magazine, care pot înregistra un venit record faţă de orice altă zi din an.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici