Producătorul auto chinez BYD, liderul de piață în China, a decis să întârzie lansarea producției de serie la noua sa fabrică de vehicule electrice din Szeged, Ungaria, până în 2026.
Conform a trei surse familiare cu situația, uzina de 4 miliarde de euro va funcționa la capacitate redusă cel puțin în primii doi ani, producând doar câteva zeci de mii de vehicule în primul an.
O fracțiune din capacitatea anuală planificată de 150.000 de unități.
În paralel, BYD va accelera producția la noua sa fabrică din Manisa, Turcia.
Aceasta era programată să devină operațională abia la finalul anului 2026, dar va începe producția mai devreme și va depăși considerabil obiectivul anual inițial de 150.000 de mașini.
Aceleași surse suțin că ea va continua să crească semnificativ în 2028.
Oficial, BYD nu a oferit comentarii privind aceste informații. Compania a anunțat doar că operațiunile din Szeged vor începe în octombrie 2025, fără a preciza când va debuta producția de masă.
Decizia de a muta accentul către Turcia, unde costurile cu forța de muncă sunt mai mici, reprezintă un eșec pentru strategia Uniunii Europene, care spera ca tarifele impuse mașinilor electrice chinezești să atragă investiții și locuri de muncă bine plătite pe continent.
Mașinile produse în Turcia vor putea fi exportate în UE fără a fi afectate de taxele suplimentare, în timp ce vehiculele produse în China sunt supuse unui tarif total de 27% în cazul BYD.