China a retras 54 de trenuri de mare viteză de pe ruta Beijing - Shanghai

Cincizeci şi patru de trenuri de mare viteză (TGV) de pe ruta Beijing-Shanghai, recent inaugurată, au fost retrase din cauza unor "probleme tehnice", a anunţat vineri constructorul acestora, o companie chineză de stat.

661 afișări
Imaginea articolului China a retras 54 de trenuri de mare viteză de pe ruta Beijing - Shanghai

China a retras 54 de trenuri de mare viteză de pe ruta Beijing - Shanghai (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Anunţul făcut de China CNR Corp intervine după hotărârea Guvernului chinez de a suspenda orice nou proiect de construcţii în domeniul căilor ferate, la trei săptămâni după o coliziune între două TGV-uri, în estul ţării, soldată cu morţi.

"China CNR Corp (...) retrage 54 de trenuri de mare viteză fabricate de filialele noastre, pentru analize sistematice asupra cauzelor anumitor probleme tehnice", a anunţat compania, într-un comunicat, la Bursa din Shanghai.

Retragerea, care afectează aproximativ un sfert din flotă, va permite "să se efectueze o revizie pentru asigurarea calităţii şi siguranţei" trenurilor, se arată în comunicat, care a fost aprobat de Ministerul Căilor Ferate.

China a anunţat joi că suspendă orice nou proiect de construcţie în domeniul căilor ferate, după ce coliziunea soldată cu morţi a suscitat îngrijorări profunde cu privire la securitatea reţelei sale, aflată în plină dezvoltare.

La 23 iulie, o coliziune între două TGV-uri, aparent cauzată de o problemă de semnalizare, în timpul unei furtuni, s-a soldat cu 40 de morţi, în apropiere de Wenzhou (est), cel mai grav accident feroviar înregistrat în China, din 2008 şi până în prezent.

Guvernul chinez a hotărât, totodată, să "studieze în mod aprofundat" proiectele deja aprobate şi a limitat viteza TGV-urilor.

Linia de mare viteză care asigură legătura între Beijing şi Shanghai, o legătură simbolică, între capitala politică şi cea economică a Chinei, cu un cost de construcţie de 33 de miliarde de dolari, a fost inaugurată, cu pompă, la sfârşitul lui iunie, în prezenţa premierului Wen Jiabao.

Însă, aceste începuturi au fost marcate de diferite probleme tehnice, ca penele de electricitate, întârzieri frecvente şi o lipsă de interes din partea pasagerilor, a anunţat vineri The 21st Century Business Herald.

Tan Xiaofeng, purtătorul de cuvânt al China CNR Corp, a explicat pentru această publicaţie că trenurile au fost retrase din cauza defectelor anumitor echipamente şi pentru că firma împarte costurile cu furnizorii săi, ca germanul Siemens.

Catastrofa de la Wenzhou a declanşat un val de mesaje pe Internet, în care chinezii au acuzat Guvernul că le sacrifică securitatea, în schimbul unei dezvoltări economice scăpate de sub control a ţării.

Inclusiv organul oficial al Partidului Comunist, Cotidianul Poporului, a avertizat că PIB-ul Chinei nu poate fi "pătat cu sânge".

Mândră de tehnologia sa, achiziţionată prin trasferuri străine, China a început să exporte material în domeniul transportului feroviar de mare viteză, intrând în competiţie, pe piaţa mondială, cu multinaţionale ca Alstom (Franţa), Bombardier (Canada) sau Siemens (Germania).

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici