- Home
- Externe
- BEIJING, (12.08.2011, 19:39)
- Valentin Vidu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
China a retras 54 de trenuri de mare viteză de pe ruta Beijing - Shanghai
Cincizeci şi patru de trenuri de mare viteză (TGV) de pe ruta Beijing-Shanghai, recent inaugurată, au fost retrase din cauza unor "probleme tehnice", a anunţat vineri constructorul acestora, o companie chineză de stat.
661 afișări
China a retras 54 de trenuri de mare viteză de pe ruta Beijing - Shanghai (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Anunţul făcut de China CNR Corp intervine după hotărârea Guvernului chinez de a suspenda orice nou proiect de construcţii în domeniul căilor ferate, la trei săptămâni după o coliziune între două TGV-uri, în estul ţării, soldată cu morţi.
"China CNR Corp (...) retrage 54 de trenuri de mare viteză fabricate de filialele noastre, pentru analize sistematice asupra cauzelor anumitor probleme tehnice", a anunţat compania, într-un comunicat, la Bursa din Shanghai.
Retragerea, care afectează aproximativ un sfert din flotă, va permite "să se efectueze o revizie pentru asigurarea calităţii şi siguranţei" trenurilor, se arată în comunicat, care a fost aprobat de Ministerul Căilor Ferate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Au luat premiul pentru nimic. 100 de oameni au participat la concursul de stat degeaba
-
Australienii blocaţi în Noua Caledonie rămân fără mâncare pe fondul tulburărilor civile
-
Furia şi anxietatea „domnesc” în Slovacia după atacul asupra lui Fico. Liderul Opoziţiei, ameninţat
-
Turiştii ucişi în Afganistan erau spanioli
China a anunţat joi că suspendă orice nou proiect de construcţie în domeniul căilor ferate, după ce coliziunea soldată cu morţi a suscitat îngrijorări profunde cu privire la securitatea reţelei sale, aflată în plină dezvoltare.
La 23 iulie, o coliziune între două TGV-uri, aparent cauzată de o problemă de semnalizare, în timpul unei furtuni, s-a soldat cu 40 de morţi, în apropiere de Wenzhou (est), cel mai grav accident feroviar înregistrat în China, din 2008 şi până în prezent.
Guvernul chinez a hotărât, totodată, să "studieze în mod aprofundat" proiectele deja aprobate şi a limitat viteza TGV-urilor.
Linia de mare viteză care asigură legătura între Beijing şi Shanghai, o legătură simbolică, între capitala politică şi cea economică a Chinei, cu un cost de construcţie de 33 de miliarde de dolari, a fost inaugurată, cu pompă, la sfârşitul lui iunie, în prezenţa premierului Wen Jiabao.
Însă, aceste începuturi au fost marcate de diferite probleme tehnice, ca penele de electricitate, întârzieri frecvente şi o lipsă de interes din partea pasagerilor, a anunţat vineri The 21st Century Business Herald.
Tan Xiaofeng, purtătorul de cuvânt al China CNR Corp, a explicat pentru această publicaţie că trenurile au fost retrase din cauza defectelor anumitor echipamente şi pentru că firma împarte costurile cu furnizorii săi, ca germanul Siemens.
Catastrofa de la Wenzhou a declanşat un val de mesaje pe Internet, în care chinezii au acuzat Guvernul că le sacrifică securitatea, în schimbul unei dezvoltări economice scăpate de sub control a ţării.
Inclusiv organul oficial al Partidului Comunist, Cotidianul Poporului, a avertizat că PIB-ul Chinei nu poate fi "pătat cu sânge".
Mândră de tehnologia sa, achiziţionată prin trasferuri străine, China a început să exporte material în domeniul transportului feroviar de mare viteză, intrând în competiţie, pe piaţa mondială, cu multinaţionale ca Alstom (Franţa), Bombardier (Canada) sau Siemens (Germania).
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Neuralink caută a doua persoană pe care să testeze cipul cerebral. Primul pacient implantat spune că cipul „i-a schimbat viața”
Citește pe www.zf.ro: Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israelul a recuperat în Rafah trupurile a 3 ostatici răpiți de Hamas în atacul din 7 octombrie, inclusiv trupul lui Shani Louk. Imaginile cu tânăra inconștientă într-o mașină a Hamas au făcut înconjurul lumii
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Locul superb aflat la câteva minute de Braşov, dar care nu este o staţiune de pe Valea Prahovei. Preţurile sunt aproape cu jumătate mai mici decât la cazările din Sinaia sau Predeal
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Prima reacție milionarului Dorin Mateiu, bărbatul de 57 de ani care s-ar iubi cu Simona Halep! Ce zice „regele mezelurilor” de relație
PROSPORT.RO
Stațiunea din România care rivalizează cu Thailanda. Puțini turiști au auzit de ea, dar este de o frumusețe aparte
CANCAN.RO
Meteorologii Accuweather au modificat prognoza | Vremea se schimbă radical din 22 mai, în București
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe