Coborârea avionului Germanwings a fost setată manual

Datele din transponderul avionului Germanwings care s-a prăbuşit marţi în Franţa arată că cineva a modificat manual altitudinea pilotului automat la mai puţin de 30 de metri, susţine FlightRadar24, relatează DPA în pagina electronică.

3689 afișări
Imaginea articolului Coborârea avionului Germanwings a fost setată manual

Coborârea avionului Germanwings a fost setată manual (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Între 09.30.52 şi 09.30.55 putem vedea că datele pilotului automat au fost schimbate de la 11.500 de metri la 30 de metri", afirmă joi FlightRadar24, care urmăreşte traficul aerian.

"După nouă secunde, avionul a început să coboare, pilotul automat fiind probabil setat pe modul de coborâre", a precizat organizaţia.

Zborul 4U9525 a plecat de la Barcelona în jurul orei 10.00 (11.00 GMT), marţi, şi a dispărut de pe radar după aproximativ o oră, zdrobindu-se la impactul cu munţii la circa 165 de kilometri nord-est de oraşul sudic francez Marsilia. Accidentul a provocat moartea tuturor persoanelor aflate la bord.

Datele tranponderului au confirmat anunţul de joi al autorităţilor franceze potrivit căruia copilotul Andreas Lubitz a început manual procedura de coborâre în momentul în care a rămas singur în carlingă şi nu a răspuns atunci când căpitanul şi echipajul au bătut în uşa încuiată.

Datele FlightRadar24 au fost obţinute din răspunsurile automate de ale transponderului la solicitările radarului.

Dezvăluirile determină autorităţile aviatice să revizuiască procedurile de securitate, care până în prezent s-au concentrat pe scenarii precum menţinerea în afara carlingii a unor posibili intruşi, mai degrabă decât pentru a contracara problemele de la panoul de navigaţie.

Noua Zeelandă a declarat că îşi va schimba normele pentru a cere prezenţa a doi membri ai echipajului în carlingă în orice moment, a relatat Stuff.co.nz.

Noile reguli vor "diminua orice risc în cazul în care unul dintre piloţi ar fi în incapacitatea de a opera aeronava", a declarat şeful operaţiunilor de zbor şi ofiţerul de securitate David Morgan.

"Dacă unul dintre cei doi piloţi care operează zborul are nevoie să plece din carlingă pentru o scurtă perioadă de timp, un membru al echipajului va trebui să intre în carlingă în locul lui".

Autorităţile canadiene au făcut aceeaşi mişcare, precum şi companii din Marea Britanie, Norvegia şi Islanda, la nivel individual.

În Australia, premierul Tony Abbott a declarat că procedurile de siguranţă sunt revizuite, aşa cum se întâmplă după orice incident aviatic major. În prezent, companiilor din Australia nu li se cere să aibă două persoane în carlingă în orice moment.

Directorul executiv al Germanwings, Thomas Winkelmann, a declarat că el nu este pe deplin convins că noile reguli vor fi de ajutor.

"Întrebarea pe care mi-o adresez este dacă, în cazul în care cineva vrea să comită un act criminal, este posibil să fie împiedicat prin prezenţa unei însoţitoare de zbor, spre exemplu, în carlingă", a declarat el, joi, pentr ZDF.

La bordul avionului Germanwings prăbuşit se aflau 150 de persoane, inclusiv 75 de germani, 50 de spanioli şi peste zece persoane de alte naţionalităţi.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici