Companiile Eurostar şi Eurotunnel se acuză reciproc pentru blocarea circulaţiei sub Canalul Mânecii

Compania Eurostar, care a fost criticată dur pentru proasta gestionare a defecţiunii care a paralizat traficul feroviar sub Canalul Mânecii, a recunoscut luni lipsa de comunicare, dar a dat vina pe Eurotunnel, responsabilă de administrarea tunelului.

93 afișări
Imaginea articolului Companiile Eurostar şi Eurotunnel se acuză reciproc pentru blocarea circulaţiei sub Canalul Mânecii

Companiile Eurostar şi Eurotunnel se acuză reciproc pentru blocarea circulaţiei sub Canalul Mânecii (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Comunicarea a fost foarte proastă în noaptea de vineri spre sâmbătă" când cinci trenuri şi peste 2.000 de pasageri au rămas blocaţi în tunel, a recunoascut directorul general adjunct al Eurostar, Nicolas Petrovic, într-o conferinţă de presă.

"Evacuarea a durat mult, iar clienţii noştri au suportat întârzieri inacceptabile, care au fost mult prea lungi", a recunoscut Petrovic.

"Este imposibil să implementezi un sistem alternativ de pe o zi pe alta" pentru transportul pasagerilor blocaţi, a adăugat acesta, referindu-se la cele aproape 75.000 de persoane afectate în trei zile.

Preşedintele francez, Nicolas Sarkozy, l-a convocat luni pe Guillaume Pepy, care este preşedinte al Eurostar dar şi al Căilor ferate franceze (SNCF), pentru a-i cere lămuriri, solicitând punerea în funcţiune a unui dispozitiv de informare pentru călători.

"Trebuie să îmbunătăţim informarea în tunel" şi "să creştem numărul trenurilor de intervenţie şi al locomotivelor pentru ca în cazul unei probleme, pasagerii să fie scoşi mai repede din tunel", a propus Guillaume Pepy, luni, la postul TF1.

Eurostar împreună cu acţionarul majoritar, SNCF, sunt frecvent criticate de călătorii afectaţi de lipsa de informaţii şi de gestionarea situaţiilor de perturbare gravă a traficului.

Referitor la cazul pasagerilor rămaşi blocaţi în tunel, Petrovic nu a ezitat să avanseze responsabilitatea Eurotunnel.

"Va trebui să vedem care sunt responsabilităţile pentru Eurostar desigur, dar şi ale Eurotunnel, care răspunde de evacuarea trenurilor şi comunicarea cu clienţii în tunel", a precizat Petrovic. Din momentul în care trenurile intră în tunel, personalul de la bordul lor este în contact exclusiv cu Eurotunnel, a insistat acesta.

O purtătoare de cuvânt a Eurotunnel a declarat că cererea de evacuare a trenurilor trebuie formulată de personalul de la bordul acestora şi că procedura nu a fost respectată în cazul unuia dintre trenurile rămase blocate în tunel.

Ea criticat la rândul său faptul că "Eurostar nu dispune nici de mijloacele materiale (...) nici de cele umane" pentru a remorca trenurile blocate în tunel până în gara londoneză. Două trenuri Eurostar au fost în cele din urmă tractate de locomotivele Eurotunnel.

Eurostar a desemnat o comisie formată din doi experţi, un fracez şi un englez, pentru a lămuri aceste incidente, urmând ca raportul lor să fie prezentat "în săptămânile viitoare", potrivit lui Petrovic.

Cauzele penei, cea mai gravă înregistrată de Eurostar, au fost parţial clarificate luni, după o serie de teste ale companiei feroviare.

Aceste incidente sunt puse pe seama "ninsorilor neobişnuite" pentru nordul Franţei, cu "furtună de zăpadă foarte uscată", combinată cu temperaturi foarte reci, care au provocat scurtcircuite în sistemele electrice ale trenurilor, a declarat directorul general adjunct al Eurostar.

"Parazăpezile care protejează garniturile (...) nu au funcţionat atât de bine cum se prevăzuse şi multă zăpadă s-a infiltrat în motoare", a adăugat oficialul, promiţând că traficul va fi reluat treptat marţi.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici