Der Spiegel: NSA a spionat diplomaţia franceză şi postul Al-Jazeera

Agenţia Naţională americană pentru Securitate (NSA) a spionat diplomaţi francezi în mod ţintit, în Statele Unite, dar şi postul de televiziune Al-Jazeera, cu sediul în Qatar, dezvăluie săptămânalul Der Spiegel în ediţia de duminică.

409 afișări
Imaginea articolului Der Spiegel: NSA a spionat diplomaţia franceză şi postul Al-Jazeera

Der Spiegel: NSA a spionat diplomaţia franceză şi postul Al-Jazeera

NSA a spionat în 2010 reprezentanţe diplomatice franceze la New York şi Washington, potrivit unui document intern aparţinând Agenţiei, datând din iunie 2010 şi clasat "strict secret", consultat de revistă.

Agenţia s-a interesat în mod particular de reţeaua privată virtuală (VPN) în care sunt legate calculatoarele ambasadelor, consulatelor şi sediului din Paris al Afacerilor Externe, potrivit Der Spiegel.

Această acţiune împotriva Ministerului francez al Afacerilor Externe este calificată în document drept o "reuşită", continuă săptămânalul.

Într-o listă datând din septembrie 2010, NSA a stabilit ca obiective reprezentanţe franceze la Washington şi în cadrul ONU, unde a instalat microfoane, scrie revista, adăugând că Agenţia a efectuat de asemenea capturi de ecran provenind de la reprezentanţa acesteia la New York.

Der Spiegel a dezvăluit deja că NSA, care se află de mai multe luni în centrul unor dezvăluiri de documente secrete de către fostul său consultant Edward Snowden despre sistemul de supraveghere al Statelor Unite, a pătruns în sisteme informatice aparţinând ONU în vara lui 2012.

La sfârşitul lui iunie, revista a mai scris, bazându-se pe documente furnizate de către Snowden, că NSA, acuzată că spionează comunicaţiile pe Internet la nivel mondial în cadrul programului PRISM, a luat ca ţinte sedii ale Uniunii Europene (UE) la Bruxelles şi ambasadele UE la Washington şi ONU.

Agenţia de securitate americană a spionat şi comunicarea internă, deosebit de protejată, a postului Al-Jazeera cu sediul în Qatar, scrie Der Spiegel duminică. Revista îşi bazează acuzaţiile pe un raport din 2006 al Centrului NSA de analiza reţelelor, unul dintre documentele obţinute de Snowden.

NSA ar fi reuşit să citească documente protejate provenind de la "ţinte interesante" ale postului de limbă arabă. Potrivit acestui document, conţinuturile descifrate au fost transmise spre analiză serciviilor NSA competente. Nu se ştie în ce măsură jurnalişti şi membri din conducerea postului au fost supravegheaţi şi până la ce dată, scrie Der Spiegel.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici