Autoritatea pentru Concurență și Piețe din Marea Britanie (CMA) a anunțat marți noi măsuri menite să reducă dominația Google pe piețele de căutare și publicitate prin căutare, scrie Baha.
Decizia propusă evidențiază „îngrijorări larg răspândite” cu privire la poziția de piață a Google, despre care CMA susține că duce la costuri mai mari decât cele așteptate pentru publicitate și frânează inovația.
Ca parte a propunerii, Google urmează să fie desemnată drept companie cu „statut de piață strategic”. Această desemnare ar obliga compania să implementeze sisteme de clasare mai echitabile și să ofere editorilor un control mai mare asupra modului în care conținutul lor este utilizat, în special în rezultatele generate de inteligența artificială.
Google a fost invitată să comenteze decizia propusă, înainte ca CMA să ia o decizie finală. Autoritatea a declarat: „Vom analiza toate răspunsurile, dovezile și observațiile primite înainte de a lua decizia finală, până la termenul legal din 13 octombrie 2025.”
Juliane Kokott, avocat general al Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), a propus recent ca instanța cu sediul la Luxemburg să respingă recursul Google și să mențină amenda de peste 4 de milioane de euro impusă multinaționalei pentru abuz de poziție dominantă în cadrul Android.
Cazul durează de mai bine de zece ani, Comisia Europeană deschizând ancheta în aprilie 2015. Miezul cazului constă în așa-numitele „acorduri de distribuție” dintre compania americană de tehnologie și producătorii de dispozitive mobile, conform cărora aceștia trebuiau să preinstaleze Google Search și Chrome pentru a obține o licență de operare a magazinului de aplicații Play Store, informează EFE.
Aceste clauze sunt strâns legate de alte acorduri „anti-fragmentare” pe care Google le-a inclus în contracte, care condiționau licențele pentru Google Search și Play Store de abținerea producătorilor de la vânzarea de telefoane cu versiuni alternative neautorizate de Android.