Prima pagină » Știri externe » Novo Nordisk pierde teren în fața concurenței pe piața tratamentelor pentru slăbit

Novo Nordisk pierde teren în fața concurenței pe piața tratamentelor pentru slăbit

După un an de vârf susținut de vânzările record ale medicamentului Wegovy, gigantul farmaceutic danez Novo Nordisk se confruntă cu o scădere abruptă a valorii de piață și o concurență tot mai acerbă din partea Eli Lilly și a altor rivali.
Novo Nordisk pierde teren în fața concurenței pe piața tratamentelor pentru slăbit
Sursă foto: Hepta

Conform Reuters, Novo Nordisk, compania daneză care a devenit anul trecut cea mai valoroasă din Europa datorită cererii uriașe pentru tratamentul anti-obezitate Wegovy, a pierdut peste 400 de miliarde de dolari din capitalizarea de piață de la jumătatea anului 2024.

Acum, firma este evaluată la aproximativ 212 miliarde de dolari, față de 650 de miliarde în iunie anul trecut.

Confruntată cu o concurență din ce în ce mai dură din partea rivalului american Eli Lilly, care a lansat Zepbound la sfârșitul lui 2023, Novo a pierdut primul loc în clasamentul prescrierilor pe piața din SUA, cea mai importantă la nivel global.

Deși Wegovy a fost primul tratament aprobat pentru obezitate în 2021, Zepbound i-a depășit recent numărul de rețete.

Situația tensionată vine cu doar o zi înainte de publicarea rezultatelor financiare pentru al doilea trimestru.

În acest context, compania își schimbă și conducerea: Maziar Mike Doustdar, un veteran din interiorul grupului, va prelua joi funcția de director general.

Printre provocările imediate: costuri în creștere, generate de investiții masive în extinderea capacității de producție și vânzări, și scăderea raportului preț-câștig, care readuce acțiunile companiei în linie cu cele ale competitorilor, după ani de zile în care au beneficiat de o primă consistentă din partea investitorilor.