Partidul Naţional din Noua Zeelandă recunoaşte că a folosit oameni generaţi de inteligenţa artificială în reclamele sale

  • Partidul Naţional din Noua Zeelandă a recunoscut că a folosit inteligenţa artificială pentru a genera persoane în reclamele sale de atac.
  • Partidul de opoziţie afirmă că AI a fost "o modalitate inovatoare de a ne conduce social media" şi a declarat că s-a "angajat să o folosească în mod responsabil".
5063 afișări
Imaginea articolului Partidul Naţional din Noua Zeelandă recunoaşte că a folosit oameni generaţi de inteligenţa artificială în reclamele sale

Sursa foto: Twitter

Anunţurile au inclus imagini cu un grup de hoţi care iau cu asalt un magazin de bijuterii, două asistente medicale de origine din insulele Pacificului şi o aparentă victimă a unei infracţiuni care priveşte pe fereastră. O reclamă părea chiar să arate distribuţia francizei Fast and Furious.
 
Imaginile, care prezentau o femeie cu ochi enormi, două asistente medicale cu pielea ciudat de plastilină şi hoţi purtând cagule cu deschideri care nu se potriveau cu trăsăturile umane, au ridicat rapid suspiciuni, potrivit The Guardian.
 
Întrebat de Newshub dacă imaginile ar fi fost create de inteligenţa artificială, liderul partidului, Christopher Luxon, a declarat iniţial: „Nu ştiu despre acest subiect în sensul că nu sunt sigur. Faceţi o acuzaţie că o folosim, nu sunt sigur că o facem. Va trebui să vorbesc cu echipa noastră".
 
Dar partidul a confirmat ulterior că asistentele, victimele crimelor şi hoţii erau opera unui program de calculator. „Da, am folosit inteligenţa artificială pentru a crea unele imagini de stoc", a declarat un purtător de cuvânt al Partidului Naţional pentru Newshub, numindu-l "un mod inovator de a conduce mass-media noastră socială" şi adăugând că partidul s-a "angajat să îl folosească în mod responsabil". The Guardian a contactat, de asemenea, partidul pentru comentarii.
 
În timp ce imaginile generate de inteligenţa artificială sunt din ce în ce mai sofisticate, acestea conţin adesea şi ciudăţenii vizuale: degete în plus, trăsături ciudate sau detalii deformate, care pot da portretelor o senzaţie stranie. Cu toate acestea, pe măsură ce programele continuă să se îmbunătăţească, există îngrijorări legate de faptul că publicul ar putea avea dificultăţi în a spune dacă imaginile, videoclipurile şi înregistrările audio create de AI sunt reale sau false - şi dacă partidele politice ar trebui să fie obligate să dezvăluie utilizarea acestora.
 
În Marea Britanie, experţii şi-au exprimat îngrijorarea că alegătorii s-ar putea confrunta cu un val de dezinformare generată de inteligenţa artificială la următoarele alegeri şi fac presiuni pentru reglementarea utilizării inteligenţei artificiale în publicitatea politică. Profesorul Michael Wooldridge, director al fundaţiei de cercetare în domeniul inteligenţei artificiale de la Institutul Alan Turing din Marea Britanie, a declarat în luna mai pentru The Guardian că aceasta este preocuparea sa "numărul unu" în apropierea alegerilor.
 
„Se apropie alegeri în Marea Britanie şi în SUA şi ştim că... inteligenţa artificială generativă poate produce dezinformare la scară industrială", a spus el.
 
Alegerile din Noua Zeelandă urmează să aibă loc în octombrie.
 
Tehnologia a stârnit îngrijorări şi în SUA, după ce Partidul Republican a lansat o reclamă video de atac folosind o serie de imagini generate de AI ale preşedintelui Joe Biden şi diverse imagini generate de calculator ale colapsului social.
 
Anunţul a determinat-o pe deputata Yvette Clarke să introducă un nou proiect de lege în Congres, pentru a impune dezvăluirea conţinutului generat de inteligenţa artificială în reclamele politice. Proiectul de lege susţine că "inovaţiile revoluţionare în domeniul inteligenţei artificiale generative" au potenţialul de a "exacerba şi de a răspândi dezinformarea şi dezinformarea la scară largă şi cu o viteză fără precedent" şi ar impune ca reclamele politice să informeze publicul atunci când folosesc imagini generate de inteligenţa artificială.
 
Noua Zeelandă nu are legi care să reglementeze utilizarea inteligenţei artificiale în publicitatea politică.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici