Peste 100 de supravieţuitori în urma prăbuşirii unui avion la Amsterdam

Un avion Boeing 737-800 al companiei Turkish Airlines s-a prăbuşit miercuri în timp ce încerca să aterizeze pe aeroportul Schiphol din Amsterdam, provocând moartea a nouă persoane şi rănirea altor peste 50, dintre care 25 sunt în stare gravă.

131 afișări
Imaginea articolului Peste 100 de supravieţuitori în urma prăbuşirii unui avion la Amsterdam

Peste 100 de supravieţuitori în urma prăbuşirii unui avion la Amsterdam (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Avionul Boeing 737-800, care decolase la ora locală 08.22 (08.22 ora României) din Istanbul, cu destinaţia Amsterdam, avea la bord 128 de pasageri şi şapte membri ai echipajului. Acesta s-a prăbuşit miercuri, la ora locală 10.31 (11.31 ora României), în timp ce se apropia de pista de aterizare, lângă autostrada A9, în apropiere de localitatea Rottepolderplein, în satul Haarlemmerliede.

Accidentul a condus la anularea tuturor curselor de pe aeroportul Schiphol şi la închiderea autostrăzii. Însă, după ce mai multe zboruri au fost redirecţionate către aeroportul Zestienhoven din Rotterdam, Schiphol şi-a reluat parţial activitatea.

"Avionul a aterizat pe un teren la aproximativ 500 de metri de pistă. Răniţii se află mai ales în partea din spate a avionului", a declarat Candan Karlitekin, directorul general al Turkish Airlines.

"Nu au existat probleme extraordinare în privinţa condiţiilor meteorologice", a adăugat el. Un jurnalist al postului de televiziune RTL, aflat la locul incidentului, a declarat pentru CNN că vremea era favorabilă în momentul incidentului, nefiind nici ploaie, nici vânt.

Autorităţile au transmis iniţial informaţii contradictorii privind numărul morţilor, ministrul turc al Transporturilor afirmând chiar că nici o persoană nu a decedat în urma acestui accident. Conferinţa de presă organizată de autorităţile aeroportuare la ora locală 13.30 (14.30 ora României) a clarificat însă situaţia.

Astfel, viceprimarul localităţii Haarlemmerliede, unde s-a prăbuşit avionul, Michel Bezuijen, a declarat că şase pasageri şi trei membri ai echipajului au murit, aproximativ 50 de persoane au fost rănite, iar alte 50 au scăpat nevătămate. Potrivit cotidianului olandez Der Telegraaf, ambii piloţi au murit în accident, dar corpurile neînsufleţite ale acestora nu au fost scoase din carlingă.

Centrul Medical din Amsterdam a afirmat că şapte dintre persoanele rănite au fost aduse la spital în stare critică.

Potrivit lui Bezuijen, autorităţile s-au concentrat mai mult pe operaţiunile de salvare, motiv pentru care nu există informaţii clare în privinţa cauzelor care au condus la prăbuşirea avionului.

Un oficial din cadrul administraţiei civile olandeze a declarat în cadrul conferinţei de presă că este posibil ca avionul să nu fi avut suficient combustibil pentru o aterizare reuşită. El a precizat însă că aceasta este doar o presupunere, nu o declaraţie oficială privind cauza accidentului.

Anterior, un pilot care nu era de serviciu şi care a văzut accidentul declarase că avionul pare să fi făcut o aterizare controlată, în timp ce motoarele pierdeau putere. Un alt martor ocular a declarat pentru NOS că aeronava a lovit pământul mai întâi cu coada, rupându-se în trei părţi.

Un supravieţuitor al accidentului a declarat că situaţia nu este foarte gravă. El a precizat că avionul părea că trece printr-o zonă cu turbulenţe, după care a urmat un impact brusc şi avionul s-a oprit.

Totodată, un corespondent în Turcia al televiziunii olandeze NOS a afirmat că autorităţile exclud ipoteza unui atac terorist.

Kieran Daly, din cadrul Air Transport Intelligence, a declarat că impactul a fost puternic, dar există supravieţuitori pentru că acesta nu a fost urmat de un incendiu. Daly susţine că materialele folosite la construirea aeronavelor au fost îmbunătăţite, pentru a nu lua foc cu uşurinţă.

El a precizat, de asemenea, că aeronavele Boeing 737-800 sunt sigure, că industria aviatică din Turcia are "referinţe destul de bune" în privinţa siguranţei, iar compania Turkish Airlines are statistici foarte bune.

Totodată, ministrul turc al Transporturilor a precizat că avionul, fabricat în 2002, a fost verificat tehnic la 22 decembrie 2008.

Potrivit BBC News Online, ultimul accident în care a fost implicat un avion al Turkish Airlines datează din 2003, când 65 de pasageri au murit în Turcia.

Potrivit CNN, ultimul accident produs pe aeroportul Schiphol datează tot din 2003, din decembrie, când un zbor EasyJet cu 103 pasageri la bord s-a lovit de un stâlp de iluminat. Aeronava a fost avariată, dar nici o persoană nu a murit.

Alte două accidente recente de pe aeroportul Schiphol s-au produs în 1998 şi 1997, dar nu s-au soldat cu victime. Ultimul accident grav s-a produs în aprilie 1994, când o aeronavă aparţinând companiei olandeze KLM s-a prăbuşit la scurt timp după decolare, în timp ce încerca să se întoarcă pe Schiphol. Trei dintre cei 24 de pasageri aflaţi la bord şi membrii echipajului au şi-au pierdut viaţa.

Aeroportul din Schiphol are şase piste de aterizare şi un terminal principal. În 2007, acesta a fost tranzitat de 47 de milioane de pasageri, fiind cel de-al cincilea aeroport ca mărime din Europa.

Material realizat de Iuliana Enache, iulia.enache@mediafax.ro.

Citeşte şi:

Cel puţin 9 morţi şi 25 de răniţi grav, după accidentul aviatic de la Amsterdam

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici