Polonezii au insistat să aterizeze la Smolensk, în pofida obiecţiilor ruşilor

Ruşii nu au vrut ca aeronava prezidenţială poloneză să aterizeze la Smolensk, la 10 aprilie, sugerând, în schimb, o aterizare la Briansk, însă autorităţile poloneze au insistat să aterizeze în apropiere de Katin, potrivit cotidianului Gazeta Wyborcza, citat de site-ul postului Radio Polonia.

12 afișări
Imaginea articolului Polonezii au insistat să aterizeze la Smolensk, în pofida obiecţiilor ruşilor

Polonezii au insistat să aterizeze la Smolensk, în pofida obiecţiilor ruşilor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Autorităţile ruse au avertizat delegaţia poloneză că nu pot garanta securitatea, în cazul în care aeronava prezidenţială, un avion de tip Tu-154, ar ateriza lângă Smolensk, având în vedere că aerodromul militar Severni nu era dotat cu sisteme de ghidare potrivite.

Ruşii au sugerat ca avionul polonez să aterize pe Aeroportul Internaţional Briansk, situat la aproximativ 250 de kilometri de Katin. Însă, Andrzej Kremer, adjunctul ministrului polonez al Afacerilor Externe, şi Andrzej Przewoznik, secretarul Consiliului pentru Protecţia Monumentelor Martirilor şi Luptătorilor, care au purtat anterior negocieri cu ruşii şi care au murit în accident, i-au acuzat că încearcă să îngreuneze sosirea delegaţiei poloneze la Katin şi i-au convins pe ruşi să aterizeze lângă Smolensk.

"Aeroportul din Briansk are un sistem de ghidare mai bun decât aerodromul de lângă Smolensk, unde există doar radiofaruri, care nu permit unui pilot să evalueze în mod precis calea de aterizare. Briansk este dotat cu un sistem SP-80M, care ghidează un avion în mod automat către pistă, avertizând în legătură cu distanţa. Piloţii aeronavei prezidenţiale au utilizat, practic, doar aeroporturi echipate cu asemenea sisteme. Dacă ar fi aterizat la Briansk, nu ar fi avut probleme, chiar dacă vizibilitatea ar fi fost aproape de zero", a declarat un pilot de testare rus, expert în prăbuşiri de avioane.

Anterior, autorităţile ruse au fost de acord ca delegaţii poloneze să aterizeze lângă Smolensk. Rămâne neclar de ce, de această dată, ei nu au vrut ca polonezii să utilizeze aerodromul. Potrivit unuia dintre scenarii, când aerodromul Severni a fost transformat într-unul civil-militar, toamna trecută, armata ar fi putut îndepărta unele echipamente, cum ar fi sisteme de ghidare mai complexe. "Comisia interstatală rusă de aviaţie, care investighează cauzele prăbuşirii, verifică, cu siguranţă, dacă acest lucru este posibil", a declarat Aleksandr Koroncin, inginerul-şef al aerodromului Severni.

Toţi cei 96 de ocupanţi ai avionului, inclusiv preşedintele polonez, Lech Kaczynski, dar şi alţi oficiali politici şi militari, au murit, după ce avionul de tip Tu-154, care-i transporta către o comemorare a masacrului de la Katin, s-a prăbuşit în apropierea aerodromului din Smolensk, la 10 aprilie.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici