Prăbuşirea avionului Ethiopian Airlines: A fost identificată una dintre posibilele cauze ale dezastrului aviatic/ Piloţii, exoneraţi de acuzaţii: Au urmat procedurile recomandate

Avionul Boeing 737 Max prăbuşit în Etiopia, în urma căruia au murit 157 de persoane luna trecută, a avut un senzor deteriorat la decolare de un obiect străin sau o pasăre, relatează ABC News.

9702 afişări
Imaginea articolului Prăbuşirea avionului Ethiopian Airlines: A fost identificată una dintre posibilele cauze ale dezastrului aviatic/ Piloţii, exoneraţi de acuzaţii: Au urmat procedurile recomandate

Prăbuşirea avionului Ethiopian Airlines: A fost identificată una dintre posibilele cauze ale dezastrului aviatic

Senzorul deteriorat a declanşat date incorecte şi a determinat piloţii să oprească software-ul sistemului automat, cunoscut sub numele de MCAS. Totuşi, sistemul s-ar fi declanşat singur, astfel împingând avionul în jos, declară surse implicate în investigaţie pentru ABC News.

Piloţii ar fi încercat să ridice manual avionul, dar nu au reuşit să recapete controlul, în cele din urmă rezultând în prăbuşirea aeronavei.

Nu a fost clar iniţial dacă echipajul a repornit în mod intenţionat sistemul MCAS, care a fost proiectat să împingă nasul avionului 737 MAX în jos în cazul în care avionul intră în picaj. Sistemul  este suspectat de producerea celor două accidente recente ale avioanelor Boeing 737 Max 8.

O persoană cu cunoştinţe despre aeronavă a spus că sistemul nu se poate reactiva, decât dacă este solicitat de piloţi. O posibilitate este ca echipajul să fi reactivat MCAS în încercarea de a reduce forţele pe coloana de comandă sau pentru că nu au reuşit să reducă picajul avionului în mod manual.

Boeing a avertizat împotriva speculaţiilor înainte de un raport preliminar, în timp ce anchetatorii etiopieni nu au putut fi contactaţi pentru comentarii.

Software-ul sistemului automat al companiei Boeing se află în centrul anchetelor cu privire la prăbuşirea aeronavei Ethiopian Airlines de luna trecută şi a unui accident al companiei Lion Air, petrecut în Indonezia în luna octombrie.

Compania Ethiopian Airlines urmează să publice joi primul raport despre prăbuşire.

Echipajul aeronavei Ethiopian Airlines a urmat procedurile recomandate înaintea prăbuşirii

Piloţii aeronavei Boeing 737 MAX prăbuşită în Etiopia au urmat procedurile recomandate de compania Boeing, conform primului raport oficial emis de autorităţi în urma accidentului aerian în urma căruia au murit 157 de persoane, relatează BBC.

În pofida eforturilor depuse, piloţii „nu au fost capabili să controleze aeronava”, a declarat Dagmawit Moges, ministrul Transporturilor din Etiopia.

Zborul ET302 s-a prăbuşit la şase minute de la decolarea de pe aeroportul din Addis Ababa.

„Echipajul a făcut în mod repetat toate procedurile puse la dispoziţie de producător, dar nu au fost capabili să controleze aeronava”, a declarat Moges în cadrul unei conferinţe în Addis Ababa.

Într-un comunicat emis de Ethiopian Airlines, directorul executiv Tewolde Gebre Mariam a transmis că este „foarte mândru de nivelul ridicat de profesionalism al piloţilor”.

„Este păcat că nu au reuşit să redreseze aeronava din picaj”, se menţionează în comunicat.

Dezastrul aviatic petrecut în Etiopia este al doilea incident din ultimele patru luni în care este implicată o astfel de aeronavă. În octombrie 2018, un avion al companiei Lion Air s-a prăbuşit în mare, în apropierea capitalei indoneziene Jakarta. La bord se aflau 189 de persoane şi nu a existat niciun supravieţuitor.

Compania Boeing a anunţat pe 13 martie suspendarea zborurilor avioanelor 737 Max în întreaga lume, după deciziile similare luate de Uniunea Europeană şi Statele Unite.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici