Reţeaua Twitter, folosită în războiul de propagandă dintre Israel şi Hamas

Armata israeliană (IDF) şi gruparea palestiniană Hamas au deschis un nou front în războiul de propagandă, prin intermediul reţelei de socializare Twitter.

337 afişări
Imaginea articolului Reţeaua Twitter, folosită în războiul de propagandă dintre Israel şi Hamas

Reţeaua Twitter, folosită în războiul de propagandă dintre Israel şi Hamas (Imagine: Twitter)

Miercuri, IDF a început să posteze mesaje în timp real pe Twitter despre operaţiunea sa militară în desfăşurare împotriva grupării Hamas din Fâşia Gaza, comentează BBC News Online.

Astfel, armata israeliană a postat pe Twitter o înregistrare video a atacului în care a fost ucis Ahmed Said Khalil al-Jabari, liderul organizaţiei militare a Hamas, precum şi un afiş care anunţa "eliminarea" acestuia.

Brigăzile Ezzedin al-Qassam, organizaţia armată a Hamas, au răspuns: "Mâinile noastre binecuvântate vor ajunge la liderii şi soldaţii voştri oriunde vor fi aceştia (Voi Înşivă Aţi Deschis Porţile Iadului)".

Într-o ameninţare abia voalată, armata israeliană a replicat: "Recomandăm ca niciun membru Hamas, de nivel inferior sau lideri de rang înalt, să nu se arate în zilele următoare".

Între timp, în ultimele 20 de ore, Hamas a comentat neîntrerupt în legătură cu atacurile sale cu mortiere şi rachete împotriva diverselor ţinte israeliene, inclusiv asupra a ceea ce susţine că ar fi o bază militară.

Joi, aceasta a postat o înregistrare video pe YouTube ce susţine că prezintă lansarea unei rachete Fajr 5 către Tel Aviv, pentru prima dată.

La rândul său, armata israeliană a postat pe Twitter un link către o înregistrare video ce ar arăta un atac aerian israelian asupra unui "depozit de rachete din #Gaza", în cea de-a doua zi a operaţiunii sale militare.

Brigăzile Ezzedin al-Qassam au folosit, de asemenea, Twitter pentru a-şi promova mesajele.

Folosirea "social media" pentru a anunţa şi comenta operaţiuni militare, aproape în timp real, este un punct de plecare semnificativ pentru platforma de reţele de socializare. Aceasta poate aduce însă părţile beligerante în conflict cu propriile reguli ale Twitter, care stipulează: "Violenţa şi Ameninţările: Nu puteţi publica sau posta direct ameninţări specifice de violenţă împotriva altora".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici