Siguranţa rutieră: UE va promova dispozitive care detectează şoferii care au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului

UE trebuie să promoveze utilizarea aşa numitelor "alcoolocks" - dispozitive care detectează şoferii care au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului în acest caz -, pentru autovehiculele de transport de mărfuri sau de pasageri şi să limiteze viteza la 30 km/h în zonele rezidenţiale.

245 afișări
Imaginea articolului Siguranţa rutieră: UE va promova dispozitive care detectează şoferii care au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului

Siguranţa rutieră: UE va promova dispozitive care detectează şoferii care au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Biroul de presă al Parlamentului European informează, marţi, că în materia siguranţei rutiere au fost adoptate 103 măsuri pentru reducerea până în 2020 la jumătate a numărului de decese în urma accidentelor rutiere.

UE trebuie să promoveze utilizarea aşa numitelor "alcoolocks" - dispozitive care detectează şoferii care au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului în acest caz -, pentru autovehiculele de transport de mărfuri sau de pasageri şi să impună pe întregul teritoriu o limită maximă de viteză de 30 km/h în zonele rezidenţiale. Acestea sunt prevederile unei rezoluţii adoptate de către Parlamentul European marţi, 27 septembrie.

Parlamentul solicită elaborarea în regim de urgenţă a unui nou plan de acţiune pentru siguranţa rutieră şi recomandă armonizarea reglementărilor privind traficul rutier, a semnelor de circulaţie, a testelor de inspecţie tehnică şi a limitelor admise de alcool prezent în sânge.

Obiectivul pe termen lung avut în vedere pentru redactarea rezoluţiei de către raportorul Dieter-Lebrecht Koch (Partidul Popular European, Germania) este reducerea la zero a numărului de decese cauzate de accidentele rutiere. Pentru intervalul 2010-2020 rezoluţia îşi propune reducerea la jumătate a deceselor, cu 40 la sută a răniţilor grav şi cu 60 la sută a deceselor în rândul copiilor.

Deputaţii europeni solicită Comisiei Europene numirea unui coordonator pentru siguranţă rutieră care să sprijine eforturile statelor membre în vederea aplicării planului de acţiune.

"Alegerea şi evaluarea măsurilor necesare trebuie să fie un proces ştiinţific, fundamentat pe date de calitate, definiţii şi statistici comparabile între ele", a precizat Koch în cadrul dezbaterilor, adăugând: "Ne aşteptăm la o analiză armonizată a cauzelor accidentelor şi rănirilor şi la un schimb de informaţii la nivelul întregii Uniuni Europene, care să respecte standardele înalte de protecţie a datelor cu caracter personal".

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici