„Planete" de mărimea lui Jupiter care plutesc libere în spaţiu, fără legătură cu vreo stea, au fost observate în Nebuloasa Orion de către Telescopul Spaţial James Webb (JWST), potrivit BBC.

Imaginea articolului Telescopul James Webb a descoperit corpuri de mărimea unor planete care se deplasează în pereche

Sursa foto: X/Twitter

Ceea ce i-a surprins pe cercetători în legătură cu această descoperire este faptul că obiectele par să se deplaseze în perechi. În prezent, astronomii se străduiesc să le explice.

Telescopul a observat aproximativ 20 de perechi şi le-a prezentat în cadrul unui studiu despre Nebuloasa Orion. Acestea au fost supranumite Jupiter Mass Binary Objects, prescurtat „JuMBOs".

Una dintre variante este că misterioasele obiecte s-au format în regiuni din nebuloasă în care densitatea de material a fost insuficientă pentru a crea stele de sine stătătoare.

O altă posibilitate este că au fost create în jurul stelelor şi apoi au fost aruncate în spaţiul interstelar prin diverse interacţiuni.

„Fizica gazelor sugerează că nu ar trebui să se poată crea singure obiecte cu masa lui Jupiter, iar noi ştim că planetele singure pot fi aruncate din sistemele stelare. Dar cum se pot scoate perechi de astfel de obiecte împreună? În acest moment, nu avem un răspuns. Este o întrebare pentru teoreticieni", a declarat pentru BBC News consilierul ştiinţific principal al Agenţiei Spaţiale Europene.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.