• Oamenii de ştiinţă au găsit dovezi ale existenţei unor dinozaurii carnivori uriaşi în Australia
  • Prin comparaţie, T-Rex a apărut la 90 de milioane de ani distanţă faţă de giganţii din Queensland
  • Prădătorii preistorici măsurau 10 m lungime şi 3 m înălţime
Imaginea articolului Urmele existenţei unor dinozauri carnivori gigantici au fost descoperite în Australia

Sursa foto: profimedia

O echipă de cercetători de la Universitatea din Queensland a analizat amprenta lăsată de dinozaurii fosili pe teritoriul Australiei. Concluzia la care au ajuns este că urmele aparţineau unor dinozauri carnivori uriaşi, care măsurau până la 3 m înălţime şi aproximativ 10 m lungime.

În comparaţie cu cel mai feroce prădător preistoric cunoscut, T-Rex, giganţii din Queensland au apărut cu 90 de milioane de ani înainte de apariţia acestuia. Paleontologii au presupus că uriaşii aparţineau grupului Allosaurus iar la vremea respectivă, au reprezentat unele dintre cele mai mari specii de dinozauri carnivori de pe planetă.

Oamenii de ştiinţă au acum confirmarea că şi continentul Australian a avut o specie reprezentativă de dinozauri uriaşi carnivori. Deşi este prima dată când fosilele sunt descrise ştiinţific, acestea au fost descoperite în urmă cu mai bine de jumătate de secol, odată cu exctracţiile miniere din anii '50, '60.

Cea mai mare amprentă fosilă descoperită vreodată aparţine unui Sauropod, un dinozaur erbivor cu gâtul lung. Aceasta măsoară 1.75 m diametru şi a fost localizată în 2017 în nord-vestul Australiei.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.