Vânzările de armament au ajuns la 411,1 miliarde de dolari la nivel mondial în 2010

Vânzările de arme şi servicii militare ale celor 100 cei mai mari fabricanţi mondiali din lume, cu excepţia Chinei, au crescut cu 1 la sută în 2010, ajungând la 411,1 miliarde de dolari (310 miliarde de euro), potrivit unui studiu Sipri publicat luni.

160 afișări
Imaginea articolului Vânzările de armament au ajuns la 411,1 miliarde de dolari la nivel mondial în 2010

Vânzările de armament au ajuns la 411,1 miliarde de dolari la nivel mondial în 2010 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Institutul internaţional de cercetare pentru pace din Stockholm (Sipri) arată că "vânzările de arme şi servicii militare şi-au menţinut tendinţa de creştere în 2010, cu o creştere mai lentă decât în 2009, respectiv de 1 la sută".

În 2009, vânzările au progresat cu 7 la sută şi au atins 406 miliarde de dolari.

"Datele anului 2010 arată capacitatea marilor industriaşi de a continua vânzările de bunuri şi servicii militare, în pofida crizelor financiare care afectează alte sectoare ale economiei", apreciază Susan Jackson, expert în industria de armament a Sipri.

Dominante în acest Top 100, firmele americane sunt în număr de 44 şi reprezintă aproximativ 60 la sută din piaţă (246,6 miliarde de dolari). Şapte dintre ele se clasează între primele zece, completate de compania britanică BAE Systems, pe locul al doilea cu 32,9 miliarde, grupul european EADS, al şaptelea cu 16,4 miliarde şi compania italiană Finmeccanica, a opta cu 14,4 miliarde. Primul vânzător mondial rămâne grupul american de apărare Lockheed Martin, cu o cifră de afaceri de 35,7 miliarde de dolari.

Numărul companiilor europene din acest clasament s-a redus de la 33 în 2009 la 30 în 2010, cu un total cumulat de 29 la sută din vânzări (119 miliarde de dolari).

Piaţa serviciilor militare, care include susţinerea sistemelor, formarea, logistica sau mentenanţa, este în creştere continuă cu cel puţin 20 de companii din Top 100 care fac din aceasta activitatea lor principală.

Mai multe companii au recurs la achiziţii de la alte firme, permiţând o creştere a vânzărilor lor în 2010 în raport cu 2009.

Războaiele din Irak şi Afganistan nu au avut decât un "impact redus", în pofida începerii retragerii trupelor din Irak, în 2010, a precizat Sipri.

Sipri defineşte vânzările de arme ca fiind vânzări de bunuri şi servicii militare unei clientele militare, atât pe piaţa internă cât şi ca exporturi.

Având sediul la Stockholm din 1966, Sipri este un institut internaţional independent şi specializat în conflicte, armament, controlul armelor şi dezarmare. Acesta publică în fiecare an din 1990 topul 100 al celor mai importanţi fabricanţi de arme din lume cu excepţia Chinei (din cauza lipsei de date precise).

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici