Inditex a declarat că reclamele respective prezentau aceeași model, care lucrase anterior pentru branduri de modă cunoscute. Zara a afirmat că, la angajarea modelelor, a acționat în conformitate cu recomandările raportului Fashioning a Healthy Future, publicat de Comisia pentru Sănătatea Modelelor din Regatul Unit, scrie El Pais.
Mai exact, compania susține că a respectat Recomandarea Trei din acel raport, care prevede ca modelele „să prezinte un certificat medical care să ateste o stare bună de sănătate, emis de medici cu experiență în diagnosticarea tulburărilor alimentare”. Zara a confirmat că ambele modele aveau un astfel de certificat medical.
De asemenea, Inditex a precizat că niciuna dintre imagini nu a fost modificată, cu excepția unor mici ajustări de iluminare și culoare. A adăugat că cele patru reclame menționate făceau parte dintr-un carusel de imagini publicate pe site-ul Zara.
Zara a confirmat că, după primirea sesizării, a modificat fișele de produs și a eliminat imaginile specifice din cele patru reclame, deși compania a precizat că nu a primit nicio plângere directă legată de acestea. Două reclame ale brandului Zara au fost interzise pentru că prezentau modele care păreau „periculos de slabe”.