Squid Game a schimbat jocul. Cât de ieftin este să faci filme în afara Hollywood-ului?

  • Cu „Squid Game" - „Jocul Calamarului”, Netflix înregistrează cel mai mare succes al său.
  • Serialul distopic sud-coreean a fost vizionat de peste 111 milioane de telespectatori la nivel global, relatează CNBC.
1319 afișări
Imaginea articolului Squid Game a schimbat jocul. Cât de ieftin este să faci filme în afara Hollywood-ului?

De obicei, serialele de succes generează invidie competitivă şi anxietate. Dar acum, o parte din concurenţa Netflix se bucură de succesul "Squid Game", care deschide şi mai mult uşa către producţia în afara SUA, permiţând companiilor media să economisească o mulţime de bani dacă televiziunea în limbi străine devine parte din dieta standard de conţinut.

Amazon, Apple, Disney, HBO Max de la WarnerMedia, NBCUniversal, Starz de la Lionsgate şi ViacomCBS caută pe tot globul noi seriale TV care să capteze atenţia lumii.

Studiourile economisesc milioane de dolari prin angajarea de talente locale în locul vedetelor de la Hollywood, prin colectarea de facilităţi fiscale şi reduceri de la naţiuni care caută creşteri în turism şi recunoaştere, precum şi prin evitarea reglementărilor stricte ale sindicatelor americane, a declarat Ajay Mago, avocat specializat în drept corporatist şi tehnologie şi managing partner al EM3.

"Diferite ţări au diferite pachete de stimulente", a spus Mago. "Unele ţări vor oferi marketing gratuit prin canale guvernamentale sau sprijin la festivaluri. Este posibil să ofere chiar şi coproducători locali gratuiţi".

Ţările din Europa, precum Ungaria, Austria şi Malta, dar şi Canada oferă de mult timp facilităţi fiscale şi stimulente semnificative pentru Hollywood, a declarat Domenic Romano, avocat specializat în domeniul divertismentului şi partener la Romano Law. Dar, în trecut, producţiile americane foloseau adesea locaţii internaţionale ca înlocuitori pentru platourile de filmare americane.

"Veneau în Canada sau într-un loc care oferea stimulente fiscale şi puneau nişte cutii poştale şi indicatoare stradale americane, schimbau plăcuţele de înmatriculare ale maşinilor şi gata", a spus Romano. "Acum devine evident că există conţinut local din aceste regiuni. Studiourile nu se mai maschează".

Publicul american a privit de obicei filmele în limbi străine ca fiind conţinut de nişă. Foarte puţine, sau chiar niciunul, dintre serialele TV care nu sunt în limba engleză au avut succes înainte de "Squid Game". Păstrarea actorilor şi a decorurilor locale economiseşte mult la costurile de producţie, a spus Romano. Schimbul cu actori de primă mână de la Hollywood pentru a recrea seriale străine de succes, aşa cum s-a făcut în trecut, poate costa zeci de milioane de dolari pentru fiecare serial, a spus Romano.

Disney a declarat săptămâna aceasta că intenţionează să înceapă producţia a 27 de noi seriale şi filme în regiunea Asia-Pacific pentru Disney+ şi serviciul său de streaming asiatic Disney+ Hotstar. Costul total al realizării "Squid Game" a fost de doar 21,4 milioane de dolari, a anunţat Bloomberg în această săptămână. Un executiv de top din domeniul divertismentului a declarat pentru CNBC că, în cazul în care "Squid Game" ar fi avut o distribuţie americană şi reglementările sindicale de producţie, care împiedică zilele lungi de lucru permise în Coreea de Sud, costul ar fi fost probabil de cinci până la zece ori mai mare.

De asemenea, investiţia în producţii internaţionale locale scuteşte studiourile de la Hollywood de investiţii în proprietate intelectuală costisitoare. Episoadele emisiunilor Marvel de la Disney+, cum ar fi "WandaVision" sau "The Falcon", costă Disney 25 de milioane de dolari pe episod - mai mult decât toate cele nouă episoade din "Squid Game" - şi asta fără a include cele 4 miliarde de dolari pe care Disney le-a plătit pentru a achiziţiona Marvel în 2009.

Primul sezon al viitoarei serii "Stăpânul inelelor" de la Amazon Prime Video va costa 465 de milioane de dolari, potrivit ministrului pentru dezvoltare economică şi turism din Noua Zeelandă. Amazon a plătit aproximativ 250 de milioane de dolari pentru drepturile asupra proprietăţii lui Tolkien în 2017.

Investitorii vor avea o idee mai bună despre cât de mult succes a avut "Squid Game" pentru profitul Netflix pe 19 octombrie, când gigantul global de streaming va anunţa rezultatele celui de-al treilea trimestru.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici