Angajaţii care navighează pe internet în scopuri personale sunt mai productivi

Angajaţii care, la locul de muncă, folosesc internetul în scopuri personale sau accesează platforme precum YouTube sau Facebook sunt cu circa 9% mai productivi decât ceilalţi, potrivit unui studiu realizat de specialiştii de la Universitatea din Melbourne (Australia).

31 afișări
Imaginea articolului Angajaţii care navighează pe internet în scopuri personale sunt mai productivi

Angajaţii care navighează pe internet în scopuri personale sunt mai productivi (Imagine: Mediafax Foto)

Autorul studiului, Brent Coker, a declarat că accesarea internetului pentru relaxare de la locul de muncă (WILB - workplace Internet leisure browsing) îi face pe angajaţi să se concentreze mai uşor.

"Oamenii au nevoie de momente de detaşare ca să se poată concentra din nou", a mai spus Coker.

"Pauzele scurte, cum ar fi accesarea internetului, ajută mintea să se odihnească, ceea ce duce la o mai mare concentrare pentru munca pe care un angajat o are de făcut, de unde rezultă şi o productivitate mai mare", a mai spus el.

Potrivit unui studiu realizat pe un eşantion de 300 de angajaţi, 70% dintre salariaţi folosesc relaxarea de tip WILB.

Când accesează internetul de la serviciu cei mai mulţi utilizatori caută informaţii despre produse, citesc ştiri, se joacă sau urmăresc videoclipuri pe YouTube.

"Companiile cheltuiesc milioane pe programe de software care să îi împiedice pe angajaţi să urmărească videoclipuri online, să acceseze reţelele de socializare sau să facă diverse cumpărături, argumentând că aceste activităţi cauzeză pierderi de milioane de dolari în termeni de productivitate. dar nu este întotdeauna aşa", a mai precizat Coker.

Totuşi, studiul lui Coker îi ia în considerare doar pe angajaţii care îşi petrec mai puţin de 20% din programul de lucru accesând internetul în scopuri personale.

"Cei care sunt dependenţi de internet, cu siguranţă au o productivitate mai mică", a mai completat Coker.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici