Animalele, staruri la Hollywood, la fel de apreciate ca şi oamenii

Câinele Uggie - la fel de titrat ca Jean Dujardin şi Bérénice Bejo - şi-a câştigat titlul de star internaţional datorită filmului mut alb-negru "The Artist", devenind personajul cel mai invidiat de pisici, cai, urşi şi lupi care tind spre o carieră în film.

128 afișări
Imaginea articolului Animalele, staruri la Hollywood, la fel de apreciate ca şi oamenii

Animalele, staruri la Hollywood, la fel de apreciate ca şi oamenii (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Recompensat recent cu premiul Zgarda de Aur şi star în emisiunea lui Ellen DeGeneres, Uggie, câinele din rasa terrier Jack Russel dresat de Omar von Muller este un adevărat profesionist, care a jucat, printre altele, şi în filmul "Apă pentru elefanţi", alături de Reese Witherspoon şi Robert Pattinson.

După ce a cucerit publicul şi criticii de la Hollywood, filmul mut alb-negru semnat de Michel Hazanavicius aspiră la Oscar, fiind nominalizat la zece categorii ale premiilor Academiei americane, ce vor fi decernate duminică, la Los Angeles. "The Artist" concurează pentru trofeele Oscar pentru cel mai bun film, cel mai bun scenariu, cel mai bun regizor, cel mai bun actor în rol principal (Jean Dujardin), cea mai bună actriţă în rol secundar (Bérénice Bejo), cea mai bună coloană sonoră, cel mai bun montaj, cea mai bună imagine, cele mai bune costume şi cele mai bune decoruri.

Un alt actor patruped care a atins gloria anul acesta este calul din "War Horse", de Steven Spielberg, un exemplar superb care îl întruchipează Joey, unul dintre eroii din cel de-Al Doilea Război Mondial.

În 2002, caii din filmul "Chevalier" i-au adus dresorului Mario Luraschi un Oscar.

"Caii mei joacă un rol, precum oamenii. Nu se comportă pe platou ca acasă. Când sunt la filmări, ei sunt concentraţi şi aşteaptă ordinele mele pentru scenă", a spus acesta. "Recompensele pentru animale sunt importante, dar trebuie recompensaţi şi dresorii", a adăugat el.

"Pentru un film folosesc mai mulţi cai şi îi aduc în scenă în funcţie de nevoi. Animalele nu au aceleaşi motivaţii ca oamenii şi nu pot munci mai multe ore", a mai spus Mario Luraschi.

"Oamenii nu realizează că este nevoie de sute, mii de ore pentru a dresa un câine", a spus Omar von Muller.

Şi animalele sălbatice, precum lupi şi urşi, lucrează în cinema. Jean -Philippe Roman, specialist în dresajul animalelor sălbatice, a vorbit despre importanţa "complicităţii" stabilite cu animalele sălbatice.

"Filmul nu este circ, animalul trebuie să fie cât mai natural posibil. Spectatorul trebuie să aibă impresia că lupul sau ursul este unul care trăieşte în mediul său natural", a spus acesta.

Pe de altă parte, Frédérique Flaesch, responsabil cu consilierea tehnică privind folosirea animalelor în filme şi care a ajutat la dresajul de păsări, câini, şobolani şi animale de curte, spune că pisicile sunt cele mai dificile.

"Pisicile sunt actorii cei mai dificili, pentru că nu pot fi dresate. Le selecţionez de mici, după caracterul lor docil", a spus Flaesch. De altfel, una dintre pisicile pe care le-a dresat joacă în piesa «La femme du Boulanger», de Marcel Pagnol. "Pisica trebuie să mănânce mult timp, înainte de spectacol. Joacă în faţa unui public de 800 de persoane", a mai spus Flaesch.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici