Criza financiară afectează publicaţiile de la Hollywood

Daily Variety şi The Hollywood Reporter se luptă, de peste 75 de ani, pentru supremaţia în rândul publicaţiilor de film, dar recentele disponibilizări cauzate de criza financiară şi competiţia acerbă a blogurilor, ridică probleme publicaţiilor de profil.

148 afișări
Imaginea articolului Criza financiară afectează publicaţiile de la Hollywood

Criza financiară afectează publicaţiile de la Hollywood (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Publisherii revistelor declară că veniturile din publicitate s-au micşorat, chiar şi în timpul sezonului premiilor Oscar, când studiourile de film plătesc bine pentru a-şi promova filmele cu reclame în publicaţii.

Mai mult, revistele se confruntă cu o competiţie crescută din partea blogurilor care furnizează informaţii şi bârfe de la Hollywood în timp real, cum ar fi DeadlineHollywoodDaily.com, TheDailyBeast.com sau MovieCityNews.com.

"Cred că va fi o luptă dură şi s-ar putea să mai rămână doar una din cele două peste un an", a declarat Jonathan Taplin, profesor la Annenberg School for Communication, de la University of Southern California.

Reprezentanţii Reed Business Information, divizie a Reed Elsevier Plc., publisherul Daily Variety şi Variety, au declarat că, din cauza recesiunii economice, au fost nevoiţi să concedieze circa 30 de angajaţi ai celor două publicaţii.

Săptămânalul Variety a fost lansat în 1905, în timp ce Daily Variety a debutat în 1933.

The Hollywood Reporter a fost fondat în 1930 şi este editat de compania de cercetări Nielsen Co., care furnizează cercetări în domeniul marketingului şi a altor business-uri media, dar şi audienţe TV.

Conform publisherului Hollywood Reporter, Eric Mika, publicaţia a fost nevoită să renunţe la mai mulţi angajaţi, rămânând în prezent cu circa 90, jumătate comparativ cu numărul angajaţilor de acum cinci ani.

"Nu mă gândesc deloc dacă vor fi una sau două publicaţii pe piaţă", a declarat şi Neil Stiles, publisher al Variety Group.

Cu toate acestea, fără a da cifre, Stiles a precizat că în acest sezon al premiilor din industria cinematorgrafiei, reclamele sunt destul de puţine, dar consideră că reclamele din publicaţiile pe care le editează nu vor migra către internet, pentru că studiourile de film au mai mare vizibilitate în print.

"Sunt foarte vizibile, într-un mod foarte tangibil", a spus Neil Stiles.

"Nu cred că advertiserii şi cititorii vor un singur punct de vedere", a precizat şi Eric Mika.

Închiderea uneia dintre publicaţiile istorice ale Hollywoodului, cunoscute pentru stilul diferit şi jargonul propriu, va duce la crearea unui gol în cultura hollywoodiană. Cititul trendurilor rămâne un ritual zilnic pentru directorii de studiouri, producători, scenarişti, regizori şi actori.

David Poland, editorul MovieCityNews, a precizat că, din punctul său de vedere, The Hollywood Reporter va trece exclusiv online, în timp ce Daily Variety va fi publicat de două ori pe săptămână. Acesta a precizat că ambele au o istorie puternică în spate şi ar putea atrage venituri online din arhive.

De altfel, pe perioada sărbătorilor, The Hollywood Reporter a avut, timp de 12 zile, doar versiunea online.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici