Cum ne comportăm pe Facebook? Sfaturi cheie pentru siguranţă în mediul online

  • Blogul din România al producătorului de soluţii de securitate Eset împărtăşeşte care sunt manifestările de evitat pe Facebook.
  • În primul rând, „ceea ce se postează pe internet rămâne pe internet” - probabil pentru totdeauna.
  • Confidenţialitatea este un sfat general, care se aplică tuturor aspectelor vieţii digitale şi nu doar părţii profesionale.
668 afișări
Imaginea articolului Cum ne comportăm pe Facebook? Sfaturi cheie pentru siguranţă în mediul online

FOTO: Profimedia

Un principiu cheie care nu trebuie uitat este că „ceea ce se postează pe internet rămâne pe internet” - probabil pentru totdeauna şi pentru a fi văzut de întreaga lume.

„Dacă nu vă gândiţi suficient de mult la ceea ce distribuiţi online, o eroare de judecată ar putea reveni şi vă va afecta mai târziu în viaţă. Acest lucru poate fi valabil mai ales pentru perspectivele de carieră, dacă aţi fost implicat într-unele dintre comportamentele nedorite care se întâmplă mult prea des pe internet, cum ar fi: cyberbullying, jigniri, partajarea conţinutului jignitor şi insensibil sau urmărirea unor pagini şi grupuri discutabile”, arată Eset.

Internetul este plin de poveşti despre oameni ale căror admiteri la facultate au fost anulate sau le-au fost retrase ofertele de muncă când a fost descoperită o postare neadecvată pe reţelele sociale din trecut sau prezent. Acest lucru este valabil şi astăzi, mai ales dacă o persoană cere o poziţie profitabilă - cu cât este mai importantă poziţia din companie, cu atât procesul de verificare este mai aprofundat.

„Ar trebui să vă gândiţi întotdeauna la ceea ce postaţi şi la modul în care conţinutul pe care îl distribuiţi poate trece proba timpului. Un videoclip care poate părea amuzant la vremea publicării se poate dovedi a fi ofensator sau jenant pe termen lung sau poate că echipa dvs. sportivă preferată s-a descurcat slab şi aţi folosit un limbaj mai puţin plăcut pentru a vă descărca - acest lucru s-ar putea reflecta asupra temperamentului dvs. Alternativ, puteţi împărtăşi un meme care vi se poate părea amuzant, dar care îi va insulta pe alţii. O regulă bună ar fi să nu împărtăşiţi ceva ce nu v-aţi simţi confortabil să arătaţi părinţilor sau bunicilor”, arată sursa citată.

Specialiştii în resurse umane pot face o analiză aprofundată a prezenţei pe reţelele sociale a potenţialilor candidaţi, pentru a căuta orice semnal de alarmă sau conţinut îndoielnic pe care l-ar putea menţiona în timpul procesului de interviu.

De asemenea, este nevoie de atenţie la comentarii: „O mulţime de site-uri de ştiri şi media vă permit să comentaţi sub articolele lor utilizând contul dvs. de Facebook, fără a fi nevoie să vă abonaţi la site de fiecare dată când doriţi să participaţi la o discuţie. Aceste dezbateri au adesea tendinţa de a fi aprinse, în special cele referitoare la articole despre subiecte de actualitate sau teme sensibile. Şi uneori ne permitem să ne angrenăm în argumente care pot fi evitate în totalitate. Temperamentele sunt agitate, se spun cuvinte, comentariile sunt interpretate greşit şi vă găsiţi în mijlocul unei furtuni perfecte. Cu toate acestea, suntem cu toţii oameni şi uneori reacţionăm la impulsul momentului şi, în moduri în care am putea regreta mai târziu. Dar chiar şi în mijlocul unei dezbateri aprinse, este inacceptabil să începeţi să hărţuiţi cibernetic persoanele care nu sunt de aceeaşi opinie cu a dvs. - da, se întâmplă şi la adulţi - umilindu-i, făcând glume deplasate sau chiar aruncând cu insulte. Cel mai bun scenariu este să evitaţi secţiunile de comentarii. Dacă totuşi doriţi să vă spuneţi opinia, atunci inspiraţi adânc şi fiţi cât se poate de politicos atunci când încercaţi să vă spuneţi ideea şi gândiţi-vă de două ori înainte să apăsaţi send”.

Confidenţialitatea este un sfat general, care se aplică tuturor aspectelor vieţii digitale şi nu doar părţii profesionale.

„Deoarece majoritatea dintre noi deţinem un cont Facebook de ani de zile, ar fi potrivit să efectuaţi un audit de confidenţialitate şi securitate al profilului dvs. cel puţin o dată pe an. Începeţi examinând ce informaţii sunt disponibile publicului dacă vă este căutat profilul, apoi blocaţi-le corespunzător. Nu este nevoie să împărtăşiţi altceva decât minimul cu străinii. Nu ştiţi niciodată cine s-ar putea să vă urmărească, iar împărtăşirea excesivă ar putea permite străinilor să vă urmărească obsesiv. Trecând mai departe, ar trebui să vă analizaţi postările: nu este nevoie să aveţi toate postările anterioare vizibile pentru toată lumea. De asemenea, acest lucru ajută la prevenirea potenţialilor atacatori de a crea o imagine cuprinzătoare despre dvs. şi obiceiurile dvs. care ar putea fi exploatate în viitor. Vorbind despre potenţialii actori de ameninţare, ar trebui să faceţi o analiză profundă în lista de prieteni şi să eliminaţi pe oricine nu cunoaşteţi sau persoanele pe care nu vă amintiţi să le fi adăugat în listă. Pentru o prezentare completă a modului în care vă puteţi securiza contul şi datele Facebook, puteţi consulta articolul nostru detaliat privind setările de confidenţialitate Facebook”, conform blogului din România al producătorului de soluţii de securitate Eset.

Totodată, este prudent să reflectăm asupra lucrurilor pe care le-am partajat deja şi asupra postărilor şi fotografiilor pe care intenţionăm să le postăm: „Este posibil să nu ştiţi cum vor fi percepute comentariile şi postările dvs. în viitor, dar este întotdeauna bine să vă planificaţi din timp, astfel încât trecutul dvs. digital să nu revină pentru a vă afecta”.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici