Descoperirea explicată de NASA. Ce ar putea indica prezenţa Aurorei pe Marte

NASA a descoperit existenţa unei aurore pe Marte, fapt care ar putea explica de ce planeta nu mai poate susţine viaţa. Se crede că cercetările vor aduce date esenţiale despre viaţa pe Marte şi despre schimbările climatice care au dus la dispariţia apei de pe planetă.

1967 afișări
Imaginea articolului Descoperirea explicată de NASA. Ce ar putea indica prezenţa Aurorei pe Marte

NASA explică de ce clima planetei Marte nu mai este prielnică vieţii

De cele mai multe ori, fenomenul aurorelor este asociat cu Luminile Nordului şi cu cerul colorat spectaculos, dar de data aceasta este vorba despre ceva diferit. Cu vreme în urmă, pe planeta Marte a existat apă, care ar fi format chiar şi lacuri, dar acum este complet aridă şi lipsită de viaţă. Motivul ar putea fi chiar aurora descoperită în 2016, potrivit NASA. Cercetările asupra momentului dispariţiei apei de pe Marte ar putea conduce la explicarea locului unde s-au refugiat marţienii, în cazul în care au existat.

Ochiul uman nu poate percepe lumina ultravioletă emisă de această aură, dar cercetătorii consideră că aceasta e generată de moleculele de hidrogen care ajung din apă în atmosferă. Inovaţiile în modul de analiză a fenomenului ar putea aduce noi informaţii despre transformările suferie de planeta al cărei climat „a devenit din prielnic vieţii într-unul rece, uscat şi neospitalier”, după cum spune omul de ştiinţă  Andrea Hughes. „Poate că într-o zi, când vor fi posibile călătoriile interplanetare, turiştii ajunşi pe Marte vor putea observa aurora, devenind martori ai stadiilor finale ale pierdereii în spaţiu a ultimilor stropi de apă existenţi pe planetă.”

Datele studiului vor contribui la determinarea existenţei în trecut a unor forme de viaţă pe Marte, precum şi la identificarea producerii unui eventual dezastru climatic în trecut, care ar fi putut modifica radical condiţiile de mediu de pe planetă.