Galaxia Andromeda, vecina Căii Lactee din care face parte şi sistemul nostru solar, s-a format în urma unei coliziuni uriaşe dintre două galaxii mai mici, în urmă cu aproximativ trei miliarde de ani, pe vremea când Terra exista deja, potrivit unui studiu citat de AFP.

Imaginea articolului Galaxia vecină Andromeda este mai "tânără" decât Pământul. Calcularea momentului apariţiei acesteia, una dintre cele mai mari provocări pentru astrofizicieni

Calcularea momentului în care a apărut această galaxie a fost o mare provocare pentru astrofizicieni, având în vedere diferenţele mari de vârste ale stelelor care o formează.

Pentru noul studiu, publicat miercuri în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, cercetători francezi şi chinezi, coordonaţi de Francois Hammer, de la Observatorul din Paris, au folosit "cele mai puternice sisteme computerizate din Franţa" pentru a analiza un terabyte de date.

Această analiză le-a permis să vadă în profunzime "mecanismele fizice implicate în formarea Andromedei şi să afle informaţii despre originea ei", se arată într-un comunicat al observatorului.

Studii anterioare au demonstrat o diferenţă majoră între galaxia noastră şi Andromeda - considerate multă vreme gemene, au spus cercetătorii.

În Andromeda, unele stele orbitează haotic, în timp ce în Calea Lactee toate astrele se rotesc în jurul centrului galaxiei.

Potrivit noului studiu, în Andromeda stelele se mişcă haotic pentru că această galaxie este mai tânără.

Datele au arătat că, în urmă cu 7-10 miliarde de ani, două galaxii - una de patru ori mai mare decât cealaltă - s-au aflat pe o rută de coliziune.

Cercetătorii au simulat traiectoriile acestora şi au ajuns la concluzia că acestea au fuzionat în urmă cu 1,8 - 3 miliarde de ani, rezultând Andromeda.

Imagini reconstituite se găsesc https://www.youtube.com/watch?v=zz86Dd_L7HY şi https://www.youtube.com/watch?v=exetDytuUYQ.