Hollywood-ul va încheia anul 2009 cu încasări record de peste 10 miliarde de dolari

Hollywood-ul a primit, în avans, un frumos cadou de Crăciun din partea spectatorilor, vânzările totale de bilete din SUA şi Canada, în 2009, depăşind pentru prima dată în istorie, în noaptea de marţi spre miercuri, suma de 10 miliarde de dolari.

22 afișări
Imaginea articolului Hollywood-ul va încheia anul 2009 cu încasări record de peste 10 miliarde de dolari

Ziua de luni, 21 decembrie, a generat încasări de 29 de milioane de dolari din vânzările de bilete, în special graţie filmului "Avatar" (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Vânzările de bilete au depăşit deja, la mjlocul lunii decembrie, totalul din 2008 - 9,63 de miliarde de dolari -, graţie unor filme precum "Transformers: Răzbunarea celor învinşi", pelicula cu cele mai mari încasări în SUA şi Canada în 2009, şi "Saga Amurg: Lună Nouă", printre altele.

În afara Statelor Unite şi a Canadei, totalul biletelor vândute a depăşit 15 miliarde de dolari, în creştere cu 5% faţă de 2008, dovedind o revitalizare a industriei cinematografice în plină criză mondială, pe măsură ce spectatorii au considerat sălile de cinematograf, în 2009, o formă relativ ieftină de distracţie, potrivit experţilor din domeniu.

Până duminică, 20 decembrie, totalul încasărilor din SUA şi Canada era cu 36 de milioane de dolari sub graniţa istorică de 10 miliarde de dolari, potrivit Hollywood.com Box Office.

Ziua de luni, 21 decembrie, a generat încasări de 29 de milioane de dolari din vânzările de bilete, în special graţie filmului "Avatar", iar experţii din această industrie au declarat că depăşirea pragului de 10 miliarde de dolari se va produce în cursul zilei de marţi.

"Ne aşteptăm la cifre uriaşe în următoarele zece zile, care ne vor ajuta să trecem cu mult de graniţa de 10 miliarde de dolari" din acest an, a declarat Paul Dergarabedian, preşedintele Hollywood.com Box Office. El se aşteaptă ca încasările totale pe 2009, în SUA şi Canada, să ajungă la 10,4 miliarde de dolari, bazându-se pe apetitul deosebit al nord-americanilor pentru cinematograf în perioada Crăciunului.

Vânzările de bilete din ziua de Crăciun s-au situat, în 2008, la 76 de milioane de dolari, iar Dergarabedian se aşteaptă ca încasările din acest an să depăşească acest prag, graţie filmelor "Sherlock Holmes", "Alvin şi veveriţele 2" şi comediei romantice "E tare complicat!".

Până duminică, 20 decembrie, Warner Bros., care a lansat două dintre filmele de succes ale anului, "Harry Potter şi Prinţul Semipur" şi "Marea mahmureală", era studioul cu cele mai mari încasări din SUA şi Canada în 2009, deţinând 19,6% din totalul acestora, reprezentând 1,9 miliarde de dolari, potrivit Rentrak Corporation.

Vânzările din afara Statelor Unite şi a Canadei au depăşit uşor pragul de 15 miliarde de dolari, până duminică, 20 decembrie, comparativ cu 14,3 miliarde de dolari, suma totală înregistrată în 2008.

"În această perioadă, în care înfiinţarea de noi locuri de muncă se află într-o etapă critică, industria noastră este una dintre puţinele care aduce beneficii economiei naţionale, iar acest lucru se datorează, în parte, creşterii încasărilor de pe piaţa internaţională", a explicat Dan Glickman, preşedintele şi directorul executiv al Motion Picture Association of America (MPAA).

Potrivit datelor oferite de această asociaţie, Hollywood-ul a adus economiei americane un beneficiu de 11,7 miliarde de dolari în 2008.

Cele şase mari studiouri de la Hollywood au dominat box office-ul internaţional aproape la fel de mult pe cât au făcut-o şi pe piaţa internă. De exemplu, printre cele mai profitabile 20 de filme din 2008 doar unul singur a beneficiat de finanţare provenind exclusiv din afara Statelor Unite - filmul francez "Bienvenue chez les Ch'tis".

Jack Kyser, economist şi fondator al Economic Development Corporation din Los Angeles, o agenţie care monitorizează industria de la Hollywood, consideră că această tendinţă, bazată pe succesul răsunător al marilor studiouri americane repurtat pe plan internaţional, va continua şi în anul următor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici