• Oamenii de ştiinţă au dezvoltat un nou cadru pentru a ajuta la găsirea planetelor care ar putea fi potrivite pentru a fi locuite de oameni.
  • Evaluarea atmosferei lumilor îndepărtate ar putea facilita, de asemenea, găsirea vieţii pe acele planete.
Imaginea articolului Oamenii de ştiinţă concep o nouă metodă pentru a detecta dacă o planetă ar putea fi potrivită pentru oameni

Studiul, care a fost publicat vineri în Astrophysical Journal, a implicat cercetătorii care au examinat TRAPPIST-1e, o planetă situată la aproximativ 40 de ani lumină de Pământ şi care urmează să fie documentată de către telescopul spaţial James Webb în cursul acestui an.

Atmosfera în schimbare a planetei a fost comparată cu atmosfera de pe Pământ, datorită nivelului de dioxid de carbon şi a ratei de apariţie a condiţiilor meteorologice extreme, potrivit Independent.

„Aceste două variabile sunt cruciale pentru existenţa vieţii pe alte planete şi sunt acum studiate în profunzime pentru prima dată în istorie", a declarat Dr. Assaf Hochman de la Institutul HU Fredy & Nadine Herrmann de Ştiinţe ale Pământului din Israel.

„Cadrul de cercetare pe care l-am dezvoltat, împreună cu datele de observaţie de la Telescopul Spaţial Webb, le va permite oamenilor de ştiinţă să evalueze eficient atmosferele multor alte planete fără a fi nevoie să trimită un echipaj spaţial pentru a le vizita fizic. Acest lucru ne va ajuta să luăm decizii în cunoştinţă de cauză cu privire la care planete sunt bune candidate pentru aşezarea oamenilor şi poate chiar pentru a găsi viaţă pe acele planete”.

Cercetătorii au descoperit că planeta TRAPPIST-1e are o atmosferă semnificativ mai sensibilă decât cea a Pământului.

De asemenea, ei au estimat că o creştere a gazelor cu efect de seră ar putea duce la schimbări climatice mai extreme decât cele care ar avea loc pe Pământ, datorită faptului că o parte a planetei se află în mod constant cu faţa spre Soare, la fel cum Luna noastră se află mereu cu faţa spre Pământ.

Căutarea mai multor planete locuibile este vitală pe măsură ce fiinţele umane se extind de pe Pământ. China are planuri pentru o bază marţiană, dezvoltare planetară şi o "scară a cerului" pentru transportul de mărfuri, în timp ce Elon Musk a fost un mare promotor al colonizării Planetei Roşii.

Oamenii de ştiinţă au presupus cândva că cel mai bun loc pentru a căuta viaţă extraterestră ar fi planetele aflate în zona locuibilă sau "Goldilocks" a stelelor lor, acel interval îngust de orbite în care apa rămâne lichidă la suprafaţa unei planete.

Cu toate acestea, se crede acum că anumite exoplanete superpământene, planete stâncoase cu masa între 2 şi 10 ori mai mare decât cea a Pământului, ar putea rămâne locuibile pentru forme de viaţă la distanţe de 10 ori mai mari decât cea a Pământului faţă de Soare.

Alte planete ar putea rămâne locuibile chiar şi pentru zeci de miliarde de ani după ce au fost expulzate din sistemul lor solar, dar numai dacă conţin atmosfere groase de hidrogen şi heliu. Ca atare, capacitatea de a detecta din timp atmosfera unei planete ar putea fi vitală pentru expansiunea speciilor pe stele.