Piaţa marilor concerte din România, afectată de "ţeapa" AC/DC

Organizatorii de concerte care acţionează în România sunt de părere că "ţeapa" anunţării şi promovării în rândul publicului a unui show AC/DC inexistent poate afecta piaţa concertelor din România, precum şi încrederea consumatorilor de muzică live.

319 afișări
Imaginea articolului Piaţa marilor concerte din România, afectată de "ţeapa" AC/DC

Piaţa marilor concerte din România, afectată de "ţeapa" AC/DC (Imagine: Mediafax Foto)

După ce PlayCool, o firmă înfiinţată în urmă cu mai puţin de o lună, a orchestrat o escrocherie anunţând în mod fals desfăşurarea unui show AC/DC la Bucureşti, pe 31 mai, având în intenţie încasarea banilor pe biletele plătite de fanii români ai celebrei trupe, piaţa organizării de concerte din România este zdruncinată.

Publicul român abia începe să facă diferenţa între diverşii promoteri care acţionează pe piaţa locală de entertainment şi încă nu s-a obişnuit să cumpere în avans bilete la concertele artiştilor preferaţi. Astfel, recentul incident legat de trupa AC/DC nu face decât să ştirbească încă o dată încrederea publicului român în calitate de consumator.

"E cert că ne afectează pe toţi - organizatori, promoteri, chiar presă şi mai ales public", a declarat pentru MEDIAFAX Paul Nancă, director al Fundaţiei Phoenix, companie care, de-a lungul timpului, a prezentat românilor concerte susţinute de artişti internaţionali precum Beyonce, Tori Amos, Jean Michel Jarre sau Tricky.

"Pe de-o parte, pierdem în plan extern - o să ne pierdem din nou doza de credibilitate pentru care am muncit să o câştigăm (...), dar şi pe plan intern, pentru că, de acum înainte, publicul va aştepta confirmarea şi răsconfirmarea prezenţei unui artist", a subliniat Nancă, care a adăugat că din această "ţeapă" are de suferit atât publicul, cât şi organizatorii de concerte.

"Atunci când un concert atât de aşteptat precum AC/DC este anunţat şi apoi anulat într-o perioadă atât de scurtă de timp, această situaţie se răsfrânge asupra tuturor promotorilor români", este de părere Sorina Burlacu, General Manager al companiei Events, care, în ultimii ani, a organizat concertele susţinute la Bucureşti de Rolling Stones, Leonard Cohen, Billy Idol, 50 Cent, Seal, The Prodigy, Incubus, Underworld etc.

"Este un minus la nivel de imagine şi de credibilitate. Consumatorii de evenimente live vor trata, probabil, cu scepticism următorul anunţ similar al unei trupe mari, iar asta se va reflecta simţitor asupra numărului de bilete vândute", a declarat pentru MEDIAFAX Burlacu.

La rândul lor, reprezentaţii ArtMania, organizatorii festivalului cu acelaşi nume care se defăşoară anual la Sibiu şi a căror activitate în România mai include şi concerte la Bucureşti, precum cele susţinute de Vonda Shepard şi Paul Gilbert, sunt de părere că, după acest incident, publicul va acorda o mai mare atenţie organizatorilor de evenimente.

"Cred că, până la urmă, publicul va fi mai sensibil la numele şi imaginea organizatorilor de concerte", a declarat pentru MEDIAFAX Claudiu Stanciu, PR coordinator ArtMania.

"Probabil că incidentul nu va afecta nicio relaţie în exterior - concertul nu era confirmat oficial de către AC/DC. A fost comunicat strict la nivel naţional", a zis el.

Cu toate acestea, site-ul oficial al formaţiei australiene a postat, miercuri, o ştire în care informa fanii AC/DC că promotorii români au anunţat şi promovat în mod fals concertul trupei la Bucureşti, capitala României nefiind inclusă în turneul "Black Ice".

De asemenea, şi reprezentanţii Emagic, unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa locală a organizatorilor de concerte, care anul acesta prezintă la Bucureşti cea de-a treia ediţie a festivalului B'estfest, sunt de părere că acest incident legat de concertul AC/DC îi va afecta în primul rând pe promotorii de concerte mai mici.

"Pe noi, ca Emagic, nu ne afectează, întrucât seriozitatea cu care promovăm şi organizăm concertele este recunoscută şi brandul nostru dă încredere publicului; este, însă, posibil să afecteze promotorii de concerte mai mici, care încă nu şi-au creat un nume, dar îşi fac şi ei treaba corect şi serios", a declarat pentru MEDIAFAX Laura Coroianu, CEO Emagic.

Ea a subliniat că această "schemă tâlhărească deliberată" a avut ca unic scop strângerea rapidă de bani.

"Compania Playcool SRL a fost înfiinţată pe 16 martie 2009, are un singur acţionar din Israel şi un capital social de 200 lei. Ştirea că «vin AC/DC» a fost dată în duminica Paştelui catolic şi protestant, întrucât impresarul şi managerul AC/DC erau (ca toata lumea în America) în scurta vacanţă de Paşte. Marţi după-amiază, aceşti indivizi au încercat să forţeze mâna companiei Ticketpoint pentru a extrage de la ei cei 250.000 euro strânşi până atunci din bilete - bravo lor că nu au cedat în faţa ameninţărilor (sfătuiţi fiind personal de Guido Janssens, preşedinte Emagic), iar acum pot returna banii celor păcăliţi. Iar concertul nu a fost anunţat pe site-ul oficial AC/DC - instrumentul cel mai important de verificare a veridicităţii unui concert", a mai spus ea.

Cei de la Emagic au adus în România, până în prezent, nume precum Depeche Mode, Sting, Metallica, Iron Maiden, Kylie Minogue, Marilyn Manson, Alice Cooper, Pink, Faithless etc, iar încă din a doua parte a anului trecut, aceştia se află în competiţie cu un alt promotor român pentru a organiza în România un concert al trupei AC/DC, notează Guido Janssens pe blogul festivalului B'estfest.

El a dezvăluit că negocierile au eşuat deoarece trupa nu a văzut Parcul Izvor - unicul loc disponibil pentru concert - drept o variantă potrivită pentru concert.

Citeşte şi:

AC/DC nu mai vine în România

Oficialii AC/DC: concertul de la Bucureşti - reclamă mincinoasă

AC/DC la Bucureşti, foarte aproape de a fi o înşelătorie de trei milioane de euro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici