Românii folosesc Internetul pentru informaţii şi e-mail, mai puţin pentru jocuri

Majoritatea românilor utilizează Internetul pentru a afla informaţii cu ajutorul motorului de căutare Google, pentru a primi sau trimite e-mailuri şi pentru a citi ştiri, fiind interesaţi într-o măsură mai mică de jocurile online şi accesarea reţelelor sociale, potrivit GfK România.

35 afișări
Imaginea articolului Românii folosesc Internetul pentru informaţii şi e-mail, mai puţin pentru jocuri

Românii folosesc Internetul pentru informaţii şi e-mail, mai puţin pentru jocuri

Acestea sunt concluziile unui studiu Omnibus realizat de GfK România privind obiceiurile de utilizare a Internetului.

"Studiul şi-a propus să afle care sunt principalele trei activităţi desfăşurate de internauţii români. Rezultatele arată că 62% dintre utilizatorii de Internet sunt persoane curioase cărora le place să se documenteze, de aceea caută diferite informaţii pe Google", se arată într-un comunicat al firmei de cercetare.

Următoarele pe listă sunt primirea sau trimiterea de e-mailuri, funcţie utilizată de 58% dintre respondenţi, şi citirea ştirilor - 55%.

Vârsta este un factor important de diferenţiere în ceea ce priveşte activităţile desfăşurate pe Internet.

"Pentru tinerii sub 25 de ani muzica este o activitate la fel de importantă ca şi citirea ştirilor. Astfel, 49% au declarat că ascultarea sau descărcarea de muzică reprezintă una dintre cele trei activităţi desfăşurate, faţă de 42% care urmăresc ştirile pe Internet", se menţionează în comunicat.

Vizualizarea ştirilor pe Internet este practicată mai ales de persoanele cu vârsta între 35 şi 55 de ani, 72% considerând că aceasta este una dintre cele mai importante trei activităţi, faţă de 54% dintre persoanele între 25 şi 35 de ani şi 42% dintre tinerii sub 25 de ani.

În acelaşi timp, vizionarea de filme sau urmărirea unor programe TV pe Internet este o activitate preferată mai ales de persoanele sub 34 de ani. Rezultatele studiului arată că 27% dintre tinerii sub 24 de ani şi 21% dintre persoanele între 25 şi 34 de ani plasează această activitate între primele trei, faţă de doar 9% persoane între 35 şi 54 de ani.

Activităţile web 2.0 sunt în continuare în zona de nişă în România, având în vedere că 13% dintre persoanele intervievate aşează blog-urile între cele mai importante trei activităţi pe Internet, 10% jocurile on-line şi numai 6% accesarea reţelelor sociale.

Studiul a fost realizat în luna septembrie pe un eşantion naţional de 338 de utilizatori de Internet.

GfK România este parte a grupului GfK, cu 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente. Grupul este una din cele mai mari organizaţii de cercetare de piaţă din lume.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici