Operatorul aerian irlandez low-cost Ryanair a infirmat zvonurile potrivit cărora intenționează să introducă locuri în picioare pentru bilete de avion extrem de ieftine.
Reprezentanții companiei au spus: „nu avem astfel de planuri”, infirmând zvonuri care înaintau chiar anul 2026.
Potrivit scenariului infirmat, acum, de Ryanair, pasagerii ar sta într-un fel de șa ca de bicicletă, într-o poziție semiverticală, sprijinit de un scaun îngust și căptușit, care include un spătar pentru stabilizarea posturii.
Alte accesorii sunt hamuri sau curele pentru prinderea pasagerilor la decolare, aterizare și în timpul turbulențelor, precum și stâlpi verticali și stâlpi verticali pentru stabilitate suplimentară.
✈️Low-cost airlines introduce “standing” seats
Passengers won’t sit but lean against narrow supports. The concept, called Skyrider 2.0, allows airlines to increase the number of seats on board by about 20%.
The design is intended for flights lasting up to 2 hours, according to… pic.twitter.com/qEHY2IqpgZ
— NEXTA (@nexta_tv) May 22, 2025
Știrea falsă a fost alimentată și de faptul că prototipuri de astfel de scaune sunt deja în testare la Aviointeriors.
Potrivit acestei companii, noile „locuri” s-au demonstrat sigure pentru condițiile de criză (aterizare de urgență, evacuare rapidă, etc.).
Reprezentanții companiei Ryanair spun că aceste zvonuri au mai degrabă un rol de marketing, strategii de atragere a atenției, dar să nu uităm că această companie s-a remarcat de-a lungul timpului prin idei dintre cele mai „năstrușnice”, pentru reducerea costurilor.
Ideea taxei pe greutate pentru pasagerii supraponderali a fost tot ideea Ryanair, dar nici aceasta nu a fost pusă în practică niciodată.
Ideea a fost deja preluată și dezbătută pe canalele de socializare, iar sentimentul general este acela de nemulțumire a potențialilor pasageri.
Statul îndelung în picioare poate duce la probleme circulatorii, de coloană și induce o stare cronică de oboseală precoce. Deja criticate pentru spațiul redus pentru picioare, companiile aeriene admit că astfel de demersuri ar afecta longevitatea comercială pe termen lung.